خیلی از خواص در قضایای اخیر مردود شدند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 4:04

خیلی از خواص در قضایای اخیر مردود شدند

شماره: 20195
Aa Aa

او گفته بسیاری از خواص وظیفه شرعی و قانونی خود را در تنویر افکار عمومی انجام ندادند و پاسخ می دهند از جوسازی می ترسیم.

امروز آرایش مناسب با جنگ رسانه ای وجود ندارد؛
خیلی از خواص در قضایای اخیر مردود شدند

ابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران در  آیین ملی جهادتبین و اطلاع رسانی هنرمندانه در «سالن اجلاس سران» گفت:

بسیاری از خواص در قضایای اخیر مردود شدند و وظیفه شرعی و قانونی خود را در تنویر افکار عمومی انجام ندادند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

وقتی سؤال می‌کنیم چرا حقایق را برای مردم نمی گویید؟ پاسخ می دهند که از جوسازی می ترسیم. اگر این‌طور باشد که مجاهدان راه خدا نباید به میدان می‌رفتند.

سید ابراهیم رییسی گفت:

طبق بیان قرآن شایعه پراکنان و دروغ پردازان همچون منافقین و کافرین هستند و نقش دروغ پردازان و شایعه پراکنان و کسانی که می خواهند ادراک و شناخت را آن طور که خود می خواهند رقم بزنند مانند منافقان است. این افراد سعی دارند ادراک ها را عوض کنند، نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند و نقاط قوت را ناچیز و کم بها نشان دهند، این همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم. امروز آرایش مناسب با این جنگ وجود ندارد. ۴۳ سال دفاع ایستادگی و مقاومت و پیشرفت در حوزه علم و فناوری باید برای تنویر افکار عمومی بیان می شد که در زمان خود انجام نشد و برخی گره های ذهنی را دشمن درست کرد و موجب ادراک نادرست و تصمیم ناصحیح و در ادامه اعمال ناشایست شد. افراد مطلع باید این گره های ذهنی را باز کنند، روابط عمومی ها پل میان مردم و مسئولان هستند؛ پُلی دو طرفه، این پُل ارتباطی باید خوب عمل کند.

رییسی خطاب به مدیران و مسئولان روابط عمومی سراسر کشور گفت:

اولین، جامع ترین و گویا ترین روایت باید از شما مسئولان روابط عمومی ها صورت بگیرد. 

وی با بیان اینکه اولین روایت باید از طرف شما باشد و اگر اولین روایت از طرف شما نباشد مجبور به انفعال هستید گفت:

به کار گیری نیروهای هنرمند و قوی در رسانه و روابط عمومی باید سهل و آسان شود. از به کار گیری افراد ناتوان و کسانی که از واحدهای دیگر سرخورده هستند در این واحد خودداری کنید. الان دقایق و ثانیه ها در اطلاع رسانی مهم است لذا اقدام به موقع و زبان مناسب مهم است. باید پاسخ ها اقناع کننده باشد. امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است. دشمنان به دنبال پیدا کردن تناقض و تعارض در اطلاع رسانی بین کارمند و رییس و یا دو وزارتخانه هستند. آگاهی بخشی، شفافیت و به موقع اطلاع رسانی کردن و امید آفرین بودن اطلاع رسانی بسیار مهم است. راهبرد دشمن یاس آفرینی است و روابط عمومی ها و رسانه ها باید تبیین کنند که «ما می توانیم» و خداوند این توانایی و دانایی را به ما داده است. دانستن، خواستن و توانستن از ویژگی هایی است که اگر سازمان اداری ما به این ویژگی‌ها مزین باشد که نتیجه اش کار امید آفرین است. شما باید روایت قوت و پیشرفت را پیگیری کنید، شما باید راویان پیشرفت های کشور باشید. خیلی ها نمی دانند که چه پیشرفت هایی در کشور انجام شده است در شرایط تحریمی به این پیشرفت ها دست یافته ایم باید به موقع و متعهدانه پیشرفت ها را گزارش دهید. تحلیل رهبری انقلاب در دانشکده افسری دقیق بود. فرمودند «دشمنی دشمنان با ما به دلیل پیشرفت ها است.» باید این پیشرفت ها تبیین شود. بودجه و اعتبارت برای انجام کارها لازم است اما شرط موفقیت وجود مدیری توانا دارای انگیزه، اندیشه و روحیه جهادی است، دشمن دارای امکانات هست اما اگر اندیشه، انگیزه، تصمیم درست و عمل به هنگام و به موقع وجود داشته باشد موفق می شوید. معطل گذاشتن اطلاع رسانی به ابزار اشتباه است. برخی از کسب و کارها را ببینید برای معرفی ابزار و محصولات خود چگونه موفق هستند.

وی روشنفکر را کسی دانست که بیشتر ببیند، بشناسد و هشدار دهد:

روشنفکر ما شهید قاسم سلیمانی و بسیجیان هستند که برای حفظ امنیت جامعه جان خود را به خطر می اندازند، روشنفکران کسانی هستند که زمان را بشناسند و اقتضای زمان را بدانند، سیاسی کسی است که نیاز جامعه را بشناسد و برای رفع این نیاز که امنیت و آرامش است خطر پذیری و مسئولیت پذیری کند اما عده ای از خواص از جوسازی می ترسند. در حرکت جهادی جهادگر باید توانایی، رسالت، اقدامات خود و خودی‌ها و نیز اقدامات، توانایی، ظرفیت‌ها، روش‌ها و ابزارهای دشمن را ببیند و ارزیابی کند و سپس تلاش و حرکت خود را با آنچه که اقتضای یک حرکت جهادی است متناسب کند تا در این حرکت جهادی با شناختی که از دشمن پیدا می‌کند بتواند کاملاً بر او فائق بیاید و پیروز شود.

رئیسی جهاد با مال، جان و لسان را از جمله اقسام جهاد تبیین برشمرد:

قرآن در آیات متعدد خشیت داشتن از خدا و خشیت نداشتن از غیر خدا را شرط موفقیت جهاد تبیین دانسته است. خشیت غیر از خوف است. خشیت یعنی اینکه حقیقتاً احساس کند آنچه تأثیرگذار است، خداست و این به انسان توکل می‌دهد؛ اینکه انسان بداند آنچه که تأثیر می‌کند سخن و بیان الهی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان