دولت سیزدهم دولت وعده‌های صادق است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 6:14

دولت سیزدهم دولت وعده‌های صادق است

شماره: 16350
Aa Aa

تعداد ۲۸موافقت‏‌نامه در زمینه استرداد مجرمان با سایر کشورها منعقد شده اما کانادا همکاری نمی کند| تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات وین علی باقری است.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران؛
دولت سیزدهم دولت وعده‌های صادق است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری خود گفت:

هرکجا که عمل به وعده ها امکان‌پذیر نباشد صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت. دولت خودش را ملتزم به وعده صادق می‌داند و دولت سیزدهم دولت وعده‌های صادق است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

به منظور تسهیل در تردد ایرانیان خارج از کشور که مشمول خدمت سربازی هستند فرصت دو سفر سالانه به ایران در نظر گرفته شده که بدون مانعی بتوانند به کشور رفت و آمد کنند.

وی ادامه داد:

در لایحه بودجه سال آینده  میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰ درصد نیست،بلکه میانگین افزایش حقوق مجموع کارکنان دولت در سطح کشور ۱۰ درصد است. بر همین اساس میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت در توزیع، ۲۹ درصد رشد برای حداقل حقوق است و حقوق تا ۵ میلیون تومان هم از مالیات معاف شده است و بقیه کارمندان هم به‌صورت پلکانی حقوقشان رشد دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره استرداد مجرمین مالی ایرانی ساکن در کانادا و بازگشت اموال عمومی به تاراج رفته ایران  گفت:

در این زمینه یک همکاری مشترک میان دولت، قوه قضائیه و پلیس اینترپل نیروی انتظامی وجود دارد و همه برای استرداد مجرمین متواری مالی همراه و جدی هستند و اثر این را در ماه های اخیر با استرداد برخی مجرمان دانه درشت به کشور ملاحظه کرده‌اید و مابقی تبهکاران و غارتگران اموال مردم و بیت‌المال نیز که به خارج از کشور فرار کرده‌اند قانون در تعقیب‌شان است. در دولت نیز وزارت دادگستری به‏‌عنوان دستگاه مسئول در حوزه انعقاد موافقت‏‌نامه‏ های دوجانبه حقوقی و قضایی با سایر کشورها همواره انعقاد موافقت‏‌نامه استرداد مجرمان را در اولویت قرار داده است و تاکنون تعداد ۲۸موافقت‏‌نامه در زمینه استرداد مجرمان با سایر کشورها منعقد شده است اما کانادا همواره در طول ۱۰ سال گذشته محدودیت‌های زیادی برای ایرانیان جهت نقل و انتقالات پولی، حتی در مواردی برای پرداخت قبوض آب و برق مربوط به اماکن دیپلماتیک ایران اعمال کرده است، کانادا همکاری مناسب برای برخورد با مجرمین را با ایران نداشته است. ما همواره خواستار استرداد این مجرمان به کشور و بازگشت اموال غارت شده بوده ایم. در این رابطه از مسیرهای دیپلماتیک مثل دیدارهای مستقیم با مقامات کانادایی یا از طریق حفاظت منافع و یا اینترپل موضوع را به آنها منعکس کرده و خواستار اقدام آنها شده ایم. پلیس بین الملل ایران در دیدارهایی که با طرف کانادایی داشته این موضوع را خواستار شده ولی طرف کانادایی در این زمینه هیچ اراده ای برای همکاری از خود نشان نداده است. در مورد مجرمان اقتصادی علاوه بر استرداد خود مجرم، استرداد اموال مجرمان در دستور قرار دارد. لذا دولت از هیچ راهکار قانونی برای صیانت از حقوق مردم و متضرران از جرائم فروگذار نخواهد کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره حذف ارز ترجیحی تصریح کرد:

حذف ارز ترجیحی قانون مجلس شورای اسلامی است و دولت مکلف به اجرای قانون است. خط قرمز دولت معیشت مردم است. نکته مهم این است که در قانون مجلس، راهکار جبران حذف ارز ترجیحی پیش بینی نشده است. اولویت دولت حفظ قدرت خرید و بهبود معیشت مردم است و رئیس جمهور تأکید دارد بدون در نظر گرفتن راهکارهای کارآمد حمایتی، تغییری در اجرا صورت نگیرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در آمادگی هلال احمر  در زمینه  واردات واکسن تاکید کرد:

برای واکسن هیچ گونه محدودیتی نداریم. ۹ میلیون نفر تا الان دوز سوم را  تزریق کرده اند. تا زمانیکه نیاز داشته باشیم چه از طریق واردات چه از طریق داخلی واکسن تامین می شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شایعه تغییر و ترمیم کابینه گفت:

خواهش می کنم از انعکاس هرگونه شایعه به ویژه در حوزه هایی که دغدغه مردم هست و با معیشت مردم سر و کار دارد پرهیز شود. رابطه دولت با مردم شفاف است و هر تصمیم که بخواهد اتخاذ شود اول با مردم در میان گذاشته می شود. همه تصمیمات اقتصادی دولت با همدلی و همکاری تیم اقتصادی اتخاذ می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اولیانوف درباره مذاکرات اظهار کرد:

تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات آقای دکتر علی باقری هستند. هیچ شخص و کشور دیگری نماینده ایران نیست. طبیعی است کشورهای دیگر در چارچوب اقدامات دیپلماتیک کشور خودشان اقدام می کنند. برخی حضور  رسانه ای بیشتری دارند. بنابراین هیچ کشور و مقام دیگری نمایندگی از دولت ایران در مذاکرات ندارد. همچنین جایگاه مقامات سابق کشور نیز محترم است و به روش های دیپلماتیک حمایت می شوند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره راهکار دولت برای بازگرداندن اعتماد اجتماعی گفت:

اصلی ترین راهکار برای تقویت اعتماد مردم، عملکرد درست دولت است. دولت اعتقاد دارد تضعیف و یا تقویت اعتماد مردم در گرو عملکرد دولت است نه در گرو شعارها ، گفتار درمانی چاره درد مردم نیست. به همین دلیل اصلی ترین راهکار برای تقویت اعتماد مردم عملکرد درست دولت و خدمت رسانی صادقانه و جلوگیری از اعلام وعده هایی است که محقق نشدنی هستند. دولت، مردم را محرم‌ترین و نزدیکترین افراد به خود می‌داند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان