روحانیت صحنه را خالی نخواهد کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 28 فروردين 1403 - 9:18

روحانیت صحنه را خالی نخواهد کرد

شماره: 22080
Aa Aa

باید بیدار باشیم و شبانه‌روز به مرگ توجه کنیم| معادلات قدرت در دنیا تغییر کرده، در اروپا نغمه‌های مخالفت پیدا شده و چین و روسیه تفکرات خام آمریکا را بهم ریخته‌اند.

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در نماز جمعه قم؛
روحانیت صحنه را خالی نخواهد کرد

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در نماز جمعه قم اظهار کرد:

شغل معلم و مربی از دیگر شغل‌ها اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان اینکه تربیت و اصلاح نیازمند همدلی با افراد است گفت:

مبلغان دینی برای تغییر در افراد باید ارتباط خوبی با آنان برقرار کنند تا بتوانند در آنان تاثیرگذار باشند. اگر بخواهیم دچار گسست نسلی نشویم باید نسل جدید را بشناسیم و متناسب با ویژگی‌های آنان بر آنان تاثیرگذار باشیم در غیر این صورت نسل پیشگام در انقلاب از نسل های جدید دور می‌شوند. امروز نسل جوان و انقلابی هم به فضل الهی رویش پیدا کرده و به برکت انقلاب اسلامی ما در کنار برخی از ریزش‌ها شاهد رویش نسل‌های بیدار و هوشمند هستیم که افراد بزرگی در ساختن این نسل‌ها تاثیرگذار بوده‌اند. ما باید بیدار باشیم و شبانه‌روز به مرگ، آرزوهای دور و دراز و شیطانی که در کمین ما قرار دارد توجه کنیم و اگر غافل باشیم هنگام مرگ با خسارت‌های بزرگ مواجه خواهیم شد.

وی گفت:

در ایام فتنه‌ها و اغتشاشات مهندسی شده غرب و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ما با حوادث گوناگون مواجه بودیم اما ملت در برابر یک تهاجم و جنگ پیچیده و ترکیبی هوشیاری و وحدت خوبی را نشان داد و ثابت کرد که همچنان از ظرفیت بالا و توان فکری بالا برای مواجهه با توطئه‌های دشمنان برخوردار است.

اعرافی با اشاره به حملات اخیر علیه تعدادی از طلاب و روحانیون گفت:

شهادت آیت الله سلیمانی نشان داد که روحانیت راستین و آگاه ما هیچگاه صحنه را خالی نخواهد کرد، درکنار مردم خواهد ماند و همچنان روحانیت مدافع اسلام، انقلاب و مردم ایران خواهد بود و پیام خون شهید سلیمانی، تجدید عهد و بیعت روحانیت با مردم عزیز و شریف ایران است. جامعه اسلامی با وجود همه هجمه‌ها نشان داده است که در صحنه حضور دارد. دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که نباید به بعضی از پیشرفت‌های خود خوش باشند بلکه باید بدانند که ملت همچنان بر سر پیمان با شهدا و انقلاب ایستاده و خواهد ایستاد. دولت‌مردان و مردم همه باید در کنار یکدیگر برای اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی تلاش کنند و ارتقای این اقتدار ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بعد نظامی است و برای نخستین بار است که امروز ما از یک اقتدار آبرومند نظامی و امنیتی برخودار هستیم، برای اولین بار است که ما در رتبه بالا در ارتش‌های جهان قرار گرفته‌ایم و سلاح‌های پیشرفته برای دفاع از اسلام و ملت ساخته‌ایم و سپاه و ارتش و فراجا از یک اقتدار بالایی برخوردار هستند و نه فقط مدافع ملت ایران بلکه مدافع مظلومان جهان هستند. یک سپاهی عزیز به ناو آمریکایی و راهبران آن فرمان می‌دهد که از اینجا دور شوید و به آنان دستور می‌دهد که فارسی صحبت کنید چراکه اینجا خلیج فارس است، قدرت ما در پهپادها و موشک‌های پیشرفته و حضور در دریاها برآمده از انقلاب اسلامی و وحدت ایران اسلامی است و همچنان باید در این حوزه پیشرفت داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:

در حوزه علمی و فناوری نیز رتبه‌هایی بین 14 تا 18 را در تولید علم داشته‌ و پیشرفت‌های خوبی رقم زده‌ایم اما نباید متوقف شویم. دانشمندان جوان ما باید همچنان بکوشند و تلاش کنند تا قدرت علمی و فناوری نظام اسلامی و محور مقاومت را بالا ببرند. در حوزه منطقه‌ای، سیاسی، دیپلماسی و بین‌المللی بسیاری از معادلات مستکبران عالم تغییر کرده است و ما همه به یاد داریم فریادهای شیطانی رؤسای جمهور آمریکا که حرف از خاورمیانه یکپارچه می‌زدند اما امروز پایگاه آمریکا یعنی اسرائیل در خطر است و در سرزمین‌های اسرائیل و کرانه باختری شاهد ذلیل شدن اسرائیل هستیم. بیشتر دولت‌ها پیرامون اسرائیل مقابل آن قرار دارند و حزب الله عزیز هم معادلات اسرائیل را تغییر داده است، آن قدرت هسته‌ای امروز از درون خود دچار چالش شده است، برخی از قدرت‌های حوزه خلیج فارس هم که گریز از مرکزیت اسلام را داشته‌اند متوجه شدند که نمی‌شود مقابل ایران ایستاد و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمام شده است. معادلات قدرت در دنیا تغییر کرده است و در اروپا نغمه‌های مخالفت پیدا شده و چین و روسیه هم تفکرات خام آمریکا را بهم ریخته‌اند. محور مقاومت به اقتدار مطلوبی رسیده است، یمن، سوریه، لبنان، ایران و عراق امروز یک زنجیره متحد مقابل آمریکا و غرب هستند و بدانید که اهداف این زنجیره قدرتمند ایمانی و انقلابی پیش خواهد رفت و خواب‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد. اقتدار دفاعی و نظامی ما در سطح بسیار خوب، اقتدار علمی و فناوری رو به پیشرفت و اقتدار دیپلماسی قابل قبول و وضعیت بین‌المللی درحال تغییر معادلات به نفع ایران است و در حوزه اقتصاد هم با وجود شاخصه‌های فراوان پیشرفت، باید رسیدگی به محرومان، رفع فسادها و خصوصی‌سازی بخش‌های اقتصادی را دنبال کنیم و البته مهم‌تر از این اقتدارها، اقتدار معنوی است که موجب ماندگاری انقلاب اسلامی است و جوانان ما این آگاهی را دارند.

اعرافی خطاب به کشورهای حوزه قفقاز گفت:

ایران دوست شماست و فکر نکنید که می‌توانید کاری کنید، جا برای اسرائیل باز نکنید، ملت ما بیدار است و ملت خود شما هم بیدارتر از ما است و خود را اسیر فتنه‌های شیطانی نکنید و در مسیر غلط گام برندارید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان