سازمان اطلاعات سپاه تحریم شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 13:48

سازمان اطلاعات سپاه تحریم شد

شماره: 21983
Aa Aa

سرویس امنیتی فدرال روسیه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام «ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم در کنترل و هدایت دستگیری اتباع آمریکایی در خارج از کشور" در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه خبر داد؛
سازمان اطلاعات سپاه تحریم شد

دولت بایدن از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شبکه سی ان بی سی، دولت آمریکا اعلام کرد سرویس امنیتی فدرال روسیه و همچنین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به اتهام آنچه «ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم در کنترل و هدایت دستگیری اتباع آمریکایی در خارج از کشور" خوانده شده در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

به نوشته این شبکه، دولت بایدن دستگیری دو تبعه آمریکایی در روسیه و سه تبعه آمریکایی در ایران را از دلایل این تحریم‌ها می‌داند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که سازمان اطلاعات سپاه و ۴ مقام ارشد آن در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

به گفته خزانه‌داری این نخستین اقدام ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۴۰۷۸ است که با هدف «برای تقویت تلاش‌ها جهت آزادسازی گروگان‌ها و اتباع آمریکایی اشتباهاً بازداشت‌شده» صادر شده است.

آمریکا در اقدامی که به نظر می‌رسد به تنش با روسیه بر سر بازداشت خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال مربوط می‌شود سرویس امنیت فدرال روسیه را نیز به موجب همین فرمان اجرایی تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده افراد تحریم‌شده را محمد کاظمی «فرمانده سازمان اطلاعات سپاه»،‌محمد مهدی سیاری «معاون فرمانده سازمان اطلاعات سپاه»، روح‌الله بازقندی» از مسئولان ضدجاسوسی سازمان اطلاعات سپاه» و محمد حسن محققی «معاون فرمانده سازمان اطلاعات سپاه» معرفی کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان