لبنان می‌تواند بدون استفاده از دلار از ایران مشتقات نفتی بخرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 6:03

لبنان می‌تواند بدون استفاده از دلار از ایران مشتقات نفتی بخرد

شماره: 12969
Aa Aa

سیدحسن نصرالله می گوید گروه‌های تروریستی تکفیری مسلح از سوی سازمان جاسوسی آمریکا برای انهدام ملت‌ها و ارتش‌ها تشکیل شده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان کرد؛
لبنان می‌تواند بدون استفاده از دلار از ایران مشتقات نفتی بخرد

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی تلویزیونی گفت:

هر روز که می‌گذرد واقعیت گروه‌های تروریستی مسلح و حامیانشان بیشتر آشکار می‌شود. ما در برابر گروه‌های تروریستی تکفیری مسلح قرار داریم که از سوی سازمان جاسوسی آمریکا برای انهدام ملت‌ها و ارتش‌ها تشکیل شده‌اند. رد پای آمریکا در حمایت از این گروهک‌ها از یمن گرفته تا عراق و سوریه دیده می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از العالم، دبیرکل حزب الله افزود: اسناد جدید، نقش سازمان جاسوسی آمریکا در جذب سران داعش در زندان‌های عراق و آزادی‌شان را آشکار می‌کند.

سیدحسن نصرالله در با اشاره به شرایط حاکم بر لبنان گفت:

ما در حزب‌الله نمی‌خواهیم برای تشکیل دولت یا حل اوضاع اقتصادی و مالی یا اصلاح در ساختار حکومت به اسلحه متوسل شویم. برخی طرف‌های خارجی و داخلی به دنبال سوق‌دادن کشور به سمت جنگ داخلی هستند و برای این کار دنبال «سوخت و هیزم» می‌گردند. آیا ما سلاحمان را زمین بگذاریم مشکلات حل خواهد شد؟ فشارهای آمریکا بر لبنان و ترساندن کشور از رفتن به سمت گزینه‌های اقتصادی معین دلیل اصلی بحران لبنان است.

دبیرکل حزب‌الله گفت: ایران برای حل بحران سوخت در لبنان پیشنهاد خوبی داده است. ما می‌توانیم بدون استفاده از دلار از ایران مشتقات نفتی بخریم و با لیره پول آن را پرداخت کنیم. پیشنهاد ایران برای خرید مشتقات نفتی به لیره لبنانی پابرجاست و اجرای پیشنهاد ایران از طریق دولت لبنان و بر اساس قوانین آن انجام خواهد شد.

او درباره اتهام‌ها علیه نیروها و حامیان حزب‌الله مبنی بر اینکه همه آنها به دلار حقوق می‌گیرند، گفت:

بخش بزرگی از نیروهای این حزب داوطلب هستند و در برابر همکاری و تلاش‌هایشان مبلغی دریافت نمی‌کنند. حتی آن زمانی که برخی در لبنان مستمری بالایی دریافت می‌کردند، کسانی که از حزب‌الله حقوق دریافت می‌کردند، زندگی سختی را می‌گذراندند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان