ما با این ظاهر سازی ها گول نمی خوریم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 6:05

ما با این ظاهر سازی ها گول نمی خوریم

شماره: 15722
Aa Aa

شرط واگذاری کارخانه ها و واحدهای اقتصادی و صنعتی باید تولید و اشتغال کارگران باشد. این ظاهر سازی ها نمی‌تواند ثروت های بزرگ کشور را معطل کند.

در بازدید از کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان؛
ما با این ظاهر سازی ها گول نمی خوریم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جریان سفر استانی به زنجان و بازدید از کارخانه روغن نباتی جهان گفت:

خط تولید این کارخانه تقریبا تعطیل است و کند کار می‌کند و فقط ظاهرا سرپا نگه داشته شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او با اشاره به شباهت مشکلات این کارخانه با مجموعه کیوان در همدان افزود:

کارگران با لباس های کارگری معطل ایستاده اند و آماده کار هستند، خط تولید هم آماده است اما اقدام نمی‌کنند. ما اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود.

رئیسی با اشاره به اینکه کسی که کارخانه روغن نباتی جهان را در اختیار دارد تعدادی دیگر از این کارخانه ها را هم در کشور در اختیار گرفته است ادامه داد:

به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند.

ما با این ظاهر سازی ها گول نمی خوریم. از نظر حقوقی این واحد با مشکلات زیادی در واگذاری و ادامه فعالیت روبرو است و این معطل ماندن قابل تعقیب و پیگیری است. شرط واگذاری کارخانه ها و واحدهای اقتصادی و صنعتی باید تولید و اشتغال کارگران باشد. این ظاهر سازی ها نمی‌تواند ثروت های بزرگ کشور را معطل کند. الان باید ۸۰۰ کارگر اینجا باشند نه اینکه با ۸۰ کارگر ظاهر سازی کنند.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با فرهیختگان استان زنجان نیز گفت:

توجه به هنر در دانشگاه ها و مدارس مهم است.

 

364

او افزود:

در پیام اخیر رهبر معظم انقلاب برای اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به هنر از موضوعات مهم بود. شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه اصلی فعالیت های هنری انقلاب است.

وی گفت:

اقتصاد دیجیتال و مجازی می‌تواند در این استان فعال شود. دانشگاه باید در کنار صنعت، کشاورزی و معدن باشد. این نمی شود که دانشگاه از صنعت فاصله داشته باشد. بازار باید علمی فعالیت کند و نظام اقتصادی کشور هم باید علمی باشد.

وی ادامه داد:

عملکرد دولت سیزدهم تحول محور و بر اساس عدالت بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب است. ما باید نظام اقتصادی کشور را اصلاح کنیم و این اصلاح حتما با نظر نخبگان و اقناع مردم است، دولت در این زمینه شوک اقتصادی وارد نخواهد کرد و در اجرای تصمیمات و جراحی های اقتصادی مردم را سهیم میکنیم نه غافلگیر.

رئیس جمهور ایران با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران گفت:

ما نباید تحریم را مانع جدی فرض کنیم. دشمنان نمی‌خواهند کشور ما رشد کند اما اتفاقا آنجایی که تحریم و تهدید داشتیم مانند صنایع دفاعی بیشتر رشد کردیم و معلوم می‌شود اگر بخواهیم می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم زنجان به کلیپی که در این مراسم از سرداران شهید و غواصان زنجانی در دفاع مقدس پخش شد اشاره و تصریح کرد:

 

23

باید همواره این نکته را مدنظر داشته باشیم که چه کسانی این مسئولیت‌ها را در اختیار ما گذاشتند و ما باید به چه کسانی پاسخگو باشیم. غواصان دریادل زنجانی در دوران دفاع مقدس چه کردند. در سخن آسان است اما آنچه آنها انجام دادند همواره پیش روی ماست. همه مسئولان در همه عصرها و نسل‌ها و دولت‌ها و مجلس‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور باید توجه داشته باشند که امروز وارث چه نسلی هستند. این درس بزرگی برای همه ما مسئولان و تعیین کننده آن است که چه کنیم و چه باید انجام دهیم؛ این مسئولیت خطیری است.
او خاطرنشان کرد:

پیوست حکم اخیر رهبری معظم انقلاب اسلامی برای دوره جدید فعالیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی حاوی نکات بسیار ارزشمندی است. بر اساس این پیوست چهره‌های فرهنگی باید در حوزه فرهنگ و حوزه اقتصاد فرهنگ تلاش مضاعفی داشته باشند. دولت موظف است در عرصه فرهنگ به هدایت، نظارت و حمایت جدی از فعالان فرهنگی بپردازد و باید با تامین تسهیلات لازم و انجام حمایت‌های حقوقی از اصحاب فرهنگ حمایت کرده و به آنها میدان فعالیت دهد.
رئیسی با تاکید بر اینکه هر گونه توسعه از نظر ما فرع بر حفظ محیط زیست است اظهار داشت:

نباید اجازه دهیم صنایع در کشور آلایندگی ایجاد کنند.

او تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت دانست و تصریح کرد:

در سفرهای استانی هیچ پروژه جدیدی آغاز نمی‌کنیم مگر در موارد استثنا و ضرورت چرا که پروژه‌های نیمه تمام مردم را رنج می‌دهند لذا اولویت ما سر و سامان دادن به پروژه‌های نیمه تمام‌ است.
رئیسی با اشاره به موضوع حقوق زنان گفت:

لازم است به حقوق زنان به ویژه زنان سرپرست خانواده و یا زنان بدسرپرست توجه جدی کنیم. باید برای این دسته از زنان زمینه اشتغال سالم فراهم شود تا هم آنها به آرامش برسند و هم بتوانند در مسیر توسعه کشور نقش‌آفرینی کنند. در پیوست حکم مقام معظم رهبری برای دوره جدید فعالیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مساله حفظ کرامت زنان و توجه به نهاد خانواده بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه تلاش کند. اساسا باید برای کار و تلاش خانم‌ها در مراکز مختلف پیوست فرهنگی تهیه شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان