مسئولان به‌گونه‌ای که اغتشاش نشود برای بی‌بند‌وباری چاره‌اندیشی کنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 23:36

مسئولان به‌گونه‌ای که اغتشاش نشود برای بی‌بند‌وباری چاره‌اندیشی کنند

شماره: 21656
Aa Aa

دولتمردان در خصوص فحشای علنی، بی‌بندوباری علتی و روزه خواری علنی به شکل عاقلانه و به گونه‌ای که به اغتشاش منجر نشود چاره‌اندیشی کنند.

رشد قیمت کالاهای اساسی موجب التهاب در جامعه می‌شود؛
مسئولان به‌گونه‌ای که اغتشاش نشود برای بی‌بند‌وباری چاره‌اندیشی کنند

سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت:

مهار تورم یک بحث سلبی است زیرا بحث تورم به قشر ضعیف جامعه بیشتر آسیب می‌زند و رشد تولید بحث ایجابی است که می‌تواند مکمل بخش اول باشد و در جنگ ترکیبی نیز بسیاری از مشکلات به بعد اقتصادی و بحث تورم باز می‌گردد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، او جلوگیری از رشد قیمت کالاهای اساسی به ویژه در خودرو، مباحث پتروشیمی و کالاهای اساسی را از دیگر لوازم مهار تورم دانست:

این موارد موجب التهاب در جامعه می‌شود و در کنار آن باید به قشرهای محروم از طریق تقویت بیمه‌های بیکاری و تأمین اجتماعی از سوی دولت کمک کرد. کاهش هزینه‌های دولت و تطابق آن با درآمد دولت از دیگر ضرورت‌های کاهش تورم است تا دولت مجبور به چاپ پول نشود و همچنین خرید کالای ایرانی، منع واردات کالاهای مشابه داخلی، کالای قاچاق و امنیت سرمایه‌گذاری برای تحقق شعار سال لازم است.

مهدوی با بیان اینکه حذف دلال‌ها و کنترل رشد نقدینگی باید در مسیر شعار سال انجام گیرد گفت:

علاوه بر آن دولت وابستگی بودجه کشور را به درآمدهای نفتی و دلار کاهش دهد که دشمن از طریق این ۲ روش به اقتصاد کشور ضربه میزند. در این راستا دولت باید با عمل جهادی خود کمک و حمایت کند و حتی مدیرانی که در عمل به این حرکت جهادی عاجزند یا کسانی که به تحقق این مسیر باور ندارند را کنار بگذارد و راه را برای تحقق شعار سال فراهم کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت:

برای ترویج رفتارهای حسنه مانند افطاری ساده در مساجد و رفع نیاز مالی جامعه اهتمام صورت گیرد و آبرومندانه در مساجد افطاری داده شود. در کنار حرکت‌های اقتصادی نباید از حرکت‌های فرهنگی و دینی غافل بود و لازم است دولتمردان و مسؤولان در خصوص فحشای علنی، بی‌بندوباری علتی و روزه خواری علنی به شکل عاقلانه و به گونه‌ای که به اغتشاش منجر نشود چاره‌اندیشی کنند. هرچند ممکن است برخی به واسطه سفر با بیماری نتوانند روزه‌داری کنند ولی روزه‌خواری علنی و هتک حرمت ماه رمضان ممنوع است و لازم است افرادی که مشاهده می‌کنند نیز تذکر دهند و لازم است غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌هایی که در این زمینه نقش دارند، جایگاه ماه رمضان را رعایت کنند.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان