ملت ایران عاشق ولی فقیه است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 13:29

ملت ایران عاشق ولی فقیه است

شماره: 21990
Aa Aa

«وحدت» و «اطاعت از ولی فقیه» پیش‌نیاز‌های حل مسائل است| کشور‌های اروپایی «ابراز انزجار از روحانیت» را به شروط صدور گذرنامه و اقامت برای جوانان افزوده‌اند.

محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد؛
ملت ایران عاشق ولی فقیه است

محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: 

این‌طور نیست که فکر کنیم حالا که برخی چالش‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد این مسائل دیگر ریشه انقلاب را می‌خشکاند و همه‌چیز را نابود می‌کند بلکه باید امیدوار بود و تلاش کرد که این مسائل را با همدلی حل کنیم.

به گزارش اسپادانا حبر، وی افزود:

برای حل مسائل پیش‌نیاز‌هایی ضرورت دارد که «وحدت» و «اطاعت از ولی فقیه» از جمله آن‌هاست. این ملت با امت امیرالمؤمنین (ع) تفاوت دارند. این ملت عاشق ولی فقیه است. این عشق هم البته بی‌دلیل نیست و مردم شاهد هستند که ماحصل بیش از ۶۰ سال مجاهده شبانه‌روزی در وجود این عالم بزرگوار مظاهر آشکار تقوا و جهان‌بینی را رقم زده است.

او ادامه داد:

در شرایط امروز کشور مشکلات اقتصادی مسئله‌ای نیست که بتوان آن را تکذیب کرد. بیش از ۵۱ درصد جمعیت شهر‌های بزرگ اجاره‌نشین هستند و در سرتاسر کشور تورم همچون یک مکنده بزرگ درآمد هرکس را می‌رباید، رزق و روزی را از سفره مردم دور می‌کند و به گسترش فقر مطلق دامن می‌زند. با این حال اگر پنج سرفصل را قوای سه‌گانه در دستور کار قرار دهند هیچ گره‌ای نیست که باز نشود.

فرزانه گفت: «همگرایی بین مسئولان»، «همکاری بین سه قوه»، «باز کردن راه برای یکدیگر»، «هم‌افزایی» و «پرهیز از مانع‌تراشی»، پنج اصل ضروری برای باز شدن هر چالش و مسئله‌ای در کشور است.

فرزانه اظهار کرد:

نفوذی‌ها عوامل همان دولت‌هایی هستند که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با ما دشمی کرده‌اند. امروزه هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که آمریکایی‌ها در ایران نفوذی ندارند. شما ببینید برخی از سفارتخانه‌های کشور‌های اروپایی در تهران «ابراز انزجار از روحانیت» را به شروط صدور گذرنامه و اقامت برای جوانان افزوده‌اند. به‌موازات این در جریان شهادت آیت‌الله سلیمانی در واقعه ترور بانک نیز شاهد بودیم که نگهبان شعبه، آهسته به او نزدیک می‌شود و رگبار گلوله را بر سر و گردن این عالم وارسته می‌نشاند. سؤال اینجاست که چطور دشمن توانسته تا این حد تنفر در جامعه ایجاد کند؟ اینجا همان عرصه‌ای است که نفوذی‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی افزود:

عزیزان من، این انقلاب بدون هزینه حاصل نشده است. هزاران خانواده ایرانی بیش از ۳۰۰ هزار شهید از بهترین جوانان کشور را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند تا این شجره طیبه پابرجا بماند. اگر این ریشه‌ها که همه بر پا همدلی و وحدت شکل گرفته، زمانی برسد که قطع شود و مسئولان از راهنمایی رهبری رویگردان شوند دیگر کشوری باقی نماند که بتوان در آن برای حل مشکلات تلاش کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان