وجود ۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه کانکسی در ایران قابل توجه نیست | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 21:03

وجود ۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه کانکسی در ایران قابل توجه نیست

شماره: 12555
Aa Aa

حاجی میرزایی گفته رشد و جابجایی جمعیت باعث شده در جایی نیاز به فضای آموزشی داشته باشیم و در جایی با فضای خالی یا تعداد کم دانش آموز مواجه شویم.

وزیر آموزش و پرورش در اصفهان مطرح کرد؛
وجود ۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه کانکسی در ایران قابل توجه نیست

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع آموزشی دختران با نام چهارباغ فرقدانی در اصفهان گفت:

خیران درک عمیقی از نقش تعلیم و تربیت در آینده این سرزمین دارند و همواره از خدمات و حمایت خیران در احداث، توسعه و نوسازی فضاهای آموزشی برخوردار بوده ایم.

به گزارش اسپادانا خبر، وزیر آموزش و پرورش گفت:

با رشد و جابجایی جمعیت روبرو هستیم که باعث می شود در جایی نیاز به فضای آموزشی داشته باشیم و در جایی با فضای خالی یا تعداد کم دانش آموز مواجه شویم. اعتبارات دولت برای مدرسه سازی بیش از ۴ برابر شده است و تقریبا به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حاجی میرزایی با اشاره به حادثه سردشت دزفول در خوزستان اظهار کرد:

عمیقا متاسف هستم و به خانواده عزیزی که فوت کرده تسلیت می گویم. این حادثه در مدرسه اتفاق نیفتاده بلکه محل اقامت معلم مدرسه بوده که میهمانانی داشته و متاسفانه حادثه تلخ آتش سوزی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس کانکسی در کشور زیاد نیست اعلام کرد:

۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه کانکس از مجموع بیش از ۱۱۵ هزار مدرسه در کشور داریم که رقم قابل توجهی نیست اما موظفیم فضای آموزشی مناسب برای همه دانش آموزان فراهم کنیم. تلاش می کنیم سال به سال با کمک خیران به ویژه در ۱۰ استان کشور که زیر خط متوسط دسترسی به فضای آموزشی قرار دارند اقدام به توسعه فضاهای آموزشی کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان