۱۴ متخلف ارزی در ایران بازداشت شدند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 4 شهريور 1403 - 5:01

۱۴ متخلف ارزی در ایران بازداشت شدند

شماره: 10837
Aa Aa

صاحبی پسندیده گفته ۲۵۰ فردی که به قوه قضائیه معرفی شدند هیچ ارزی از صادراتشان را به کشور بازنگردانده اند و شرکت‌های تولیدی نیز نیستند.

معاون قضایی دادستان تهران خبر داد؛
۱۴ متخلف ارزی در ایران بازداشت شدند

معاون قضایی دادستان تهران گفت: قوه قضاییه با روش قطره چکانی معرفی متخلفان ارزی موافق نیست و همه متخلفان باید معرفی شوند.

محمدرضا صاحبی پسندیده در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب شبکه دو سیما افزود:

برای ۲۵۰ متخلف ارزی که بانک مرکزی معرفی کرده است هزار و ۲۰۰ پرونده تشکیل و برای هزار نفر هم قرار تأمین کیفری صادر شده است و ۴۴۵ نفر هم بازداشت شده اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از صدا و سیما، صاحبی پسندیده تصریح کرد:

۱۴ نفر در این زمینه بازداشت شدند که تخلف ارزی آن‌ها یک میلیارد یورو بوده است. تعداد زیادی از این افراد در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند و تاکنون بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو که بخشی از آن به روش‌های اعاده غیر ارزی است بازگشته است. دست‌های پنهان فقط در نظام ارزی نیست بلکه در واسطه گری کالاهای سرمایه‌ای و ارز، نفس نظام اقتصادی را گرفته است. امروز عده‌ای همه محاسبات دولت را برای نظام اقتصادی به هم می‌زنند.

وی افزود: ۲۵۰ فردی که به قوه قضائیه معرفی شدند هیچ ارزی از صادراتشان به کشور بازنگردانده اند و شرکت‌های تولیدی نیز نیستند.

کریمی گفت: به شرکت‌های تولیدی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادراتشان برای کمک به تولید کشور فرصت داده ایم. با بررسی آمار صادرات تا ۳۱ تیر ۹۹ گروه‌های جدیدی که تخلف ارزی دارند به قوه قضائیه معرفی می‌کنیم.

کریمی گفت: ۲ هزار و ۳۸۶ صادر کننده از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۱ خرداد ۹۹ هفده و هفت دهم میلیارد یورو به چرخه اقتصادی برنگردانده اند اما با تعامل وزارت صمت و دیگر دستگاه‌های نظارتی امسال ارز بیشتری از این صادرکنندگان به چرخه اقتصادی باز می‌گردد. از ۲۵۰ متخلف ارزی‌ای که به قوه قضائیه معرفی شده اند تاکنون بیش از ۴۴۰ میلیون یورو ارز بازگشته است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان