۳ نظامی آمریکایی کشته شدند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 5:26

۳ نظامی آمریکایی کشته شدند

شماره: 24518
Aa Aa

جو بایدن ادعا کرده حمله به نیروهای آمریکا توسط گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده. او گفته همه مسببین را در زمان مناسب و به شیوه ای که ما انتخاب می کنیم پاسخگو خواهیم کرد. تعدادی از نمایندگان کنگره نیز خواستار هدف قراردادن تهران شدند.

در حمله به مواضع آمریکا در مرز اردن و سوریه؛
۳ نظامی آمریکایی کشته شدند

در حمله به مواضع نیروهای آمریکایی در مرز اردن و سوریه سه سرباز آمریکایی کشته و حدود ۲۴ نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپادانا خبر، این خبر را سی‌ان‌ان به نقل از مقامات پنتاگون اعلام کرده است.

این اولین بار است که سربازان آمریکایی از زمان آغاز جنگ غزه در حملات به مواضع آمریکا کشته می‌شوند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) هم اعلام کرد در حمله پهپادی به پایگاهی در شمال شرقی اردن ۳ سرباز کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای ادعا کرد که حمله به نیروهای آمریکا توسط گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است:

در این بیانیه آمده است:

همه مسببین این حمله را در زمان مناسب و به شیوه ای که ما انتخاب می کنیم پاسخگو خواهیم کرد. در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره این حمله هستیم و می‌دانیم که این حمله توسط گروه‌ های افراطی مورد حمایت ایران صورت گرفته است. قلب آمریکا با کشته شدن ۳ نظامی -در حمله به نیروهای ما در شمال شرق اردن سنگین و آکنده از غم شده است. ما تعهد خود را نسبت به خانواده‌ های قربانیان و مبارزه با تروریسم حفظ خواهیم کرد.

همزمان تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از دولت بایدن خواستند در واکنش به حمله به پایگاه امریکایی در اردن که منجر به کشته شدن ۳ سرباز و زخمی شدن ۳۴ تن دیگر شد تهران را هدف قرار دهد.

مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله به پایگاه امریکایی ها را برعهده گرفت

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود مدعی شد: 

مسئولیت حمله امشب به پایگاه امریکایی ها را می‌پذیریم. چنانچه حمایت امریکا از اسرائیل ادامه یابد حملات افزایش می‌یابد. تمام منافع و پایگاه نیروهای امریکایی هدف مشروع ما هستند.

چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده تأکید کرد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست اما چنانچه درگیری گسترده‌تری با ایران رخ دهد پاسخ خواهیم داد.

براون ادامه داد:

«می‌دانم که دشمنانی وجود دارند و فقط می‌توانم بگویم ایران حداقل می‌داند که خواهان درگیری گسترده‌تر با آمریکا نیست اما اطمینان داریم که در صورت وقوع درگیری گسترده‌تر توان پاسخ داریم. در صورتی که مجبورشدیم وارد یک درگیری گسترده‌تر شویم باید با احتیاط عمل کنیم. هدف ما بازدارندگی و در عین حال محافظت از نیروهای آمریکایی است نه ورود به یک درگیری گسترده و جنگ تمام‌عیار.»

گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:

 ايران از ابتدا نقض پایدار و مكرر حاكميت ملى عراق و سوريه توسط نيروهای آمريكايى و بمباران‌ها و انجام حملات عليه گروهها و مردم عراق، سوريه و يمن را تشديد كننده اين چرخه بی‌ثباتی می‌دانست. گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از ایران دستور نمی‌گیرند و ايران در تصميمات گروه‌های مقاومت دخالتی ندارد. تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در كشيدن مجدد پای آمريكا به معركه ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بينند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند. ايران با آمادگی و هوشياری تحولات در منطقه را زير نظر دارد و مسئولیت عواقب اتهامات تحریک آمیز علیه ايران بر عاملان طرح چنین ادعاهای بی اساسی است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان