۴ زندانی ما در آمریکا با ۴ زندانی آمریکایی مبادله می‌شوند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 4:02

۴ زندانی ما در آمریکا با ۴ زندانی آمریکایی مبادله می‌شوند

شماره: 23149
Aa Aa

او با اشاره به آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی، عراق و دریافت غرامت از انگلیس گفته این منابع برای تحقق رشد تولید مصرف می شود.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران؛
۴ زندانی ما در آمریکا با ۴ زندانی آمریکایی مبادله می‌شوند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان دانشگاه قم در پاسخ به پرسش دانشجویی که تبادل زندانیان را نادیده‌گرفتن مجازات خائنان می‌دانست گفت:

تبادل زندانیان یک اقدام بشردوستانه و حقوقی است که در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده و برای حمایت حقوقی از اتباع ایرانی که به‌صورت ظالمانه و غیرقانونی در خارج از کشور بازداشت و زندانی شده‌اند صورت می‌گیرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:

این که ما چهار زندانی در آمریکا داریم که مطمئن هستیم به ناحق در بند هستند و الان می‌توانیم آزادی آن‌ها را با آزادی چهار زندانی تبادل کنیم یک امر منطقی است که رویه نظام اسلامی در ادوار مختلف نیز است.

وی ادامه داد:

در کنار این مذاکرات برای تبادل زندانیان مذاکرات دیگری صورت گرفته که یکی از حوزه‌های آن آزادسازی منابع به ناحق بلوکه شده است البته ما نه تنها در این موضوع بلکه در سایر کشورها و بانک‌ها و مراکز هم از طرق مختلف به دنبال آزادسازی منابع کشورمان هستیم و نمونه‌های آن را در آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در عراق و دریافت غرامت از انگلیس دیدیم. برای هزینه‌کرد این منابع هم کارگروهی تشکیل می‌شود که برای تحقق رشد تولید مصرف شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان