۹ نفر به اتهام طراحی کودتا با هدایت ایران دستگیر شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 11:38

۹ نفر به اتهام طراحی کودتا با هدایت ایران دستگیر شدند

شماره: 22196
Aa Aa

ادعا شده افراد دستگیر شده «برای سرویس‌های مخفی ایران کار می‌کرده» و در حال طراحی «سرنگونی خشونت آمیز دولت و ترور شخصیت ها» بوده اند.

وزارت کشور، سرویس امنیت و دادستانی جمهوری آذربایجان؛
۹ نفر به اتهام طراحی کودتا با هدایت ایران دستگیر شدند

جمهوری آذربایجان از بازداشت ۹ نفر به اتهام «ارتباط با سرویس‌های مخفی ایران و طراحی کودتا و ترور» خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، وزارت کشور، سرویس امنیت و دفتر دادستانی کل جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که پلیس این کشور افرادی را که «برای سرویس‌های مخفی ایران کار می‌کردند» دستگیر کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است که این گروه در حال طراحی «سرنگونی خشونت آمیز دولت و ترور شخصیت‌های برجسته و مقامات ارشد» بود.

بازداشت‌شدگان شهروند جمهوری آذربایجان هستند. 

  •  

هر گونه ارتباط رسمی و غیررسمی دستیگرشدگان با ایران را رد می‌کنم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:

متأسفانه چندی است که دولت جمهوری آذربایجان شهروندان خود را به اتهام و ادعای واهی ارتباط با نهادهای ایرانی دستگیر و بازداشت می‌کند. هر گونه ارتباط رسمی و غیررسمی این اشخاص با جمهوری اسلامی ایران را رد می‌کنم. ارتباطات مردمی شهروندان دو کشور قلبی، عاطفی، تاریخی، دینی و حتی خویشاوندی است و دولت آذربایجان نباید این پیوندهای عمیق تاریخی شهروندان خود را امنیتی سازی کرده و آنرا به همسایگان نسبت دهد. برخورد با شهروندان خاطی و قانون شکن حق طبیعی همه حکومت‌هاست اما بازداشت و زندانی کردن بسیاری از شهروندان با ادعای ارتباط با ایران مسموع نبوده و غیرقابل پذیرش است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان