9 مسئول وقت بانک دی در ایران دستگیر شدند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 4 شهريور 1403 - 20:18

9 مسئول وقت بانک دی در ایران دستگیر شدند

شماره: 12200
Aa Aa

القاصی مهر یکی از عوامل افزایش قیمت‌ها را ایجاد اتاق معاملات، اعلام لحظه‌ای قیمت ‌ها، معاملات فردایی و معاملات کاغذی در فضای مجازی عنوان کرده است.

دادستان تهران خبر داد؛
9 مسئول وقت بانک دی در ایران دستگیر شدند

دادستان تهران یکی از عوامل افزایش قیمت‌های صوری در بازار سکه، طلا و ارز را ایجاد «اتاق معاملات»، اعلام لحظه‌ای قیمت ‌ها، «معاملات فردایی» و «معاملات کاغذی» در فضای مجازی عنوان کرد.
به گزارش اسپادانا خبر، علی القاصی مهر با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه با حضور مسئولان پلیس فتا، مرکز ملی فضای مجازی و بانک مرکزی از شناسایی و دستگیری 44 نفر از مدیران سایت‌ها و کانال های فعال در این زمینه خبر داد و گفت:

بر اساس اعلام بانک مرکزی اقدامات انجام شده از سوی دادستانی تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت ارز و سکه و طلا داشته است.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده تخلفات بانک دی گفت:

در این پرونده، گروه موسوم به «خونه به خونه» بیش از 6 هزار و 300 میلیارد ریال (630 میلیارد تومان) از بانک‌ها برای 11 شرکت وابسته به خود تسهیلات خارج از ضوابط قانونی گرفته بودند. در این پرونده 9 نفر از مسئولان وقت بانک دی و همچنین 4 نفر از مدیران شرکت های دریافت کننده تسهیلات دستگیر شده‌اند که کیفرخواست آن‌ها به دادگاه ارسال شده و به صورت ویژه در دست رسیدگی است.

وی با اشاره به گزارش برخی اعضای شورای عالی قوه‌قضاییه درباره فعالیت بدون محدودیت برخی سایتهای شرط‌بندی و قمار و استفاده این سایت‌ها از خدمات بانکی کشور اعلام کرد:

در دادسرای تهران کارگروهی برای شناسایی و مقابله با این پدیده تشکیل و شعبه ویژهای نیز برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده است

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان