ایران باید به تعهدات راستی آزمایی هسته‌ای عمل کند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 17:51

ایران باید به تعهدات راستی آزمایی هسته‌ای عمل کند

شماره: 15326
Aa Aa

وزیر خارجه آمریکا گفته که ایران باید به تعهدات راستی آزمایی هسته‌ای عمل کند و با توقف اقدامات تحریک آمیز هسته‌ای به دیپلماسی بازگردد.

«آنتونی بلینکن» در دیدار با «رافائل گروسی»؛
ایران باید به تعهدات راستی آزمایی هسته‌ای عمل کند

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، در این بیانیه آمده که بلینکن با گروسی پیرامون تعهدات راستی آزمایی برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کرده است.

در این بیانیه ادعا شده است:

وزیر خارجه آمریکا گفت که ایران باید به تعهدات راستی آزمایی هسته‌ای عمل کند و با توقف اقدامات تحریک آمیز هسته‌ای به دیپلماسی بازگردد.

مدیر کل آژانس اتمی نیز اعلام کرده که او و بلینکن مسائل دیگری از جمله کره شمالی را مورد بررسی قرار می‌دهند:

همانطور که وزیر خارجه گفت ما دستور کار وسیعی در پیش داریم از مسائل مهم سیاسی مانند ایران یا وضعیت کره شمالی و دیگر نقاط جهان و همچنین نحوه حمایت ایالات متحده از کار ما تا استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای.

«آنتونی بلینکن»، پیش‌تر نیز گفته بود: آمریکا قویاً از کار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می‌کند. کمک به حفظ صلح و ثبات بین‌المللی بسیار مهم است. آژانس نقش کاملاً واضح و مهمی در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد و نقش حیاتی در کمک به استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی ایفا می‌کند و ایران بخش عمده‌ای از تمرکز گفتگوهاست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان