ایرانیان دوتابعیتی را تهدید نمی دانیم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 12:42

ایرانیان دوتابعیتی را تهدید نمی دانیم

شماره: 23438
Aa Aa

ایرانیان خارج از کشور بدون دغدغه به سفرهای خود به ایران با علاقه و نشاطی که در این ارتباط وجود دارد ادامه دهند و گرفتار تبلیغات کاذب ایران‌هراسانه نشوند.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
ایرانیان دوتابعیتی را تهدید نمی دانیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست کارگروه کنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور گفت:

برای ایرانیان خارج کشور حفظ هویت ایرانی مهم است.

به گزارش اسپادانا خبر  و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:

5.2 میلیون ایرانی به صورت رسمی در کشورهای مختلف حضور دارند و این افراد جزو آن دسته ایرانیانی هستند که حداقل یک مرتبه برای دریافت خدمات کنسولی به نمایندگی‌های سیاسی و یا کنسولی ما در خارج از کشور مراجعه کرده‌اند. صرف نظر از گرایش، نگاه، دین و قومیت برای ایرانیان دریافت شناسنامه ایرانی برای فرزندانشان همواره یک اولویت بوده و به این موضوع توجه دارند.

وی ادامه داد:

یکی از مسائل مورد توجه ما این است که ایرانیان خارج از کشور بتوانند به راحتی به سرزمین مادری خود سفر کنند؛ علی‌رغم تبلیغات کاذب ایران هراسانه شاهد حضور میلیونی ایرانی‌های خارج کشور در فصل‌های مختلف در داخل کشور و ارتباط‌شان با سرزمین مادری‌شان هستیم.

او با اشاره به آخرین وضعیت لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج کشور گفت:

تصویب این لایحه در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد. دراین لایحه یک بازنگری در ارتباط با تسهیل هرچه بیشتر ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان خارج از کشور صورت گرفته است و همچنین نگاه ویژه‌ای به ایرانیان دوتابعیتی دارد چنانکه در چارچوب قانون مدنی ما بتوانیم تسهیلاتی را فراهم کنیم. این دسته از ایرانیان را ما هرگز آنها را تهدید نمی‌دانیم بلکه فرصتی برای ایران، جمهوری اسلامی ایران و همه جهان می‌دانیم. ایرانیان در هر کجای عالم هستند منشأ خدمات زیادی بوده‌اند و در همین جلسه نیز یکبار دیگر از تمام ایرانیان عزیز می‌خواهیم که بدون دغدغه به سفرهای خود به ایران با علاقه و نشاطی که در این ارتباط وجود دارد ادامه دهند و گرفتار تبلیغات کاذب ایران‌هراسانه نشوند. ایران متعلق به همه ایرانیان است و آنها از سراسر جهان می‌توانند بدون دغدغه به کشور سفر کنند. ما از همه ایرانیان از جمله ایرانیان نخبه و ایرانیانی که منشأ خدمات هستند دعوت می‌کنیم که به ایران سفر کنند و به آنها برای سفر به ایران خوشامد می‌گوییم. اکنون در دولت سیزدهم ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب و به کارگیری و استفاده از دانش و تجربه ایرانیان عزیز پیش‌بینی و فراهم شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان