جدایی دین از سیاست برابر با تکذیب امام علی(ع) است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 20:43

جدایی دین از سیاست برابر با تکذیب امام علی(ع) است

شماره: 16373
Aa Aa

پرورش یافتگان فرقان و نهضت آزادی در ایران همچنان فعال هستند| افرادی در ایران به دنبال تفکر رضاخانی جدایی دین از سیاست هستند.

سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری؛
جدایی دین از سیاست برابر با تکذیب امام علی(ع) است
سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم گفت:
پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای دچار التقاط اعتقادی شدند که گروه فرقان نمونه بارز آن بود.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او ادامه داد:
امروز نیز پرورش یافتگان فرقان در کشور خط دهی می‌کنند و فعال هستند. پرورش یافتگان فرقان دشمن اسلام نیستند اما مطلقا اعتقادی به فقه و حاکمیت اسلامی ندارند و معتقد به اسلام در بعد فردی هستند. اگر امام راحل نبود این افراد انقلاب را به دامن آمریکا باز می‌گردانند.
او گفت:
دولت بازرگان حدود ۹ ماه بر روی کار بود اما پرورش یافتگان این نهضت همچنان وجود دارند. در آذرماه سالجاری یکی از افراد شاخص این جریان در کنفرانسی در تهران عملا بر جدایی حوزه‌های علمیه از سیاست و بازگشت محبوبیت طلاب در بین مردم تاکید کرد در حالی که تکذیب دین از سیاست یک سیاست رضاخانی و برابر با تکذیب امام علی(ع) است. این افراد بنای استدلال خود را عقاید شیخ عبدالکریم حائری بیان می‌کنند که از سیاست دوری می‌کرد در حالی که اثبات دوری این عالم شاخص دینی از سیاست را نمی‌توان اثبات کرد چرا که شرایط آن دوران همان مباحث را اقتضاء می‌نمود. افرادی در ایران به دنبال تفکر رضاخانی جدایی دین از سیاست هستند. حوزه علمیه یک نهاد فراسیاسی است اما جدایی حوزه از سیاست یک خطر بزرگی است که باید نسبت به آن هشدار داد.
 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان