خداوند رهبر انقلاب را برای زعامت امت اسلامی مقدر کرده بود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 19 تير 1403 - 5:01

خداوند رهبر انقلاب را برای زعامت امت اسلامی مقدر کرده بود

شماره: 18055
Aa Aa

او گفته بعد از به دست گرفتن مسئولیت رهبری خداوند عنایت کرده و سایه حضرت صاحب‌الزمان (عج) بر سر ایشان و ملت ایران گسترده شده است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجلس خبرگان؛
خداوند رهبر انقلاب را برای زعامت امت اسلامی مقدر کرده بود

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجلس خبرگان و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت:

هر توطئه‌ای که برای تحریف اندیشه‌های امام در داخل و خارج از کشور رخ داد خنثی شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، او گفت:

پس از ارتحال امام بحران‌هایی شکل گرفت اما باهدایت رهبری از آن عبور کردیم. مکتب امام خمینی (ره) مبتنی بر اسلام و توجه و اعتماد به مردم است که همین موجب شد تا اسلام، دینی که برای سعادت مردم است در خدمت مردم قرار گیرد. افکار امام(ره) افکاری اصیل در عرفان، فقه و تفسیر بود که با این افکار به لطف و راه خداوند و همچنین به مردم، باور و اعتماد داشت. این موضوع باعث شد که امام خمینی(ره) برای هدایت مردم به سمت پیروزی انقلاب موفق باشد و رهبری ایشان بی‌بدیل و بی‌نظیر بود. مردم را در همه شهرها و روستاهای ایران بسیج کرد. مردم هم به میدان آمدند و به ندای امام لبیک گفتند و سقوط نظام شاهنشاهی فراهم شد. امام(ره) با اتکا به آرا مردم و همه‌پرسی از آن‌ها جمهوری اسلامی را بنیان نهاد. انتخابات ریاست جمهوری، تصویب قانون اساسی، روی کار آمدن نمایندگان مجلس و انتخاب شوراهای شهر و روستا همگی با رأی مردم صورت گرفت. در طول ۱۰ سال حیات امام پس از پیروزی انقلاب همه ارکان نظام استقلال پیدا کرد و توانست در منطقه و جهان تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد:

رهبر معظم انقلاب در مدت ۳۳ سال پس از ارتحال امام همان مسیر را ادامه داده و به کفایت اسلام در اداره امور جامعه و پشتیبانی مردم باور دارند. مردم نیز در این مدت سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند که ناشی از شورش‌های منافقین و ترورها، محاصره و جنگ اقتصادی، ایجاد تحریم‌ها، ترورهای کور منافقین و صهیونیست‌ها بوده است. همه این مسائل موجب شد که انقلاب اسلامی یک وضعیت مقاوم و ضدضربه پیدا کند. هر زمان که اتفاقی در ایران رخ دهد شاهد هستیم که ملت چگونه پای آرمان‌های نظام و انقلاب می‌ایستند و توانسته‌ایم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر بگذاریم. الحمدالله هر توطئه‌ای که برای تحریف اندیشه‌های امام در داخل و خارج از کشور رخ داد، خنثی و با آن مقابله شد. مردم نیز با آگاهی بسیار بالا مقابل این تحریف‌ها ایستاده‌اند. آن‌ها با شرکت در انتخابات اعلام می‌کنند که پشت نظام و انقلاب هستند و اگر احساس کنند آموزه‌های امام در حال تغییر توسط عده‌ای است با هوشیاری واکنش نشان می‌دهند.

وی، رهبر انقلاب را شاگرد صالح و حقیقی امام(ره) خواند و اظهار کرد:

خداوند رهبر انقلاب اسلامی را پس ارتحال امام برای زعامت امت اسلامی مقدر کرده بود وگرنه این ظرفیت و توانایی قبل از ارتحال امام خمینی (ره) بروز و ظهور نکرده بود اما بعد از به دست گرفتن مسئولیت رهبری خداوند عنایت کرده و سایه حضرت صاحب‌الزمان (عج) بر سر ایشان و ملت ایران گسترده شد تا تدابیری که می‌اندیشند خنثی‌کننده توطئه‌های بسیاری باشد. ایران با بحران‌های متعددی پس از ارتحال امام روبه‌رو شده و در همه این بحران‌ها توانستیم با هدایت رهبر معظم انقلاب عبور کرده و پیروز شویم. همین مسئله باعث شده که ملت، دارای روحیه مقاومت شده و انقلاب اسلامی نیز استوار بماند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان