روحانی از آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 7:55

روحانی از آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران خبر داد

شماره: 12638
Aa Aa

رئیس جمهور ایران می گوید ان‌شاءالله در ماه فوریه بخشی از این واکسن‌ها به دست دولت ایران می‌رسد و بخشی هم در ماه بعد در ماه مارس.

در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد؛
روحانی از آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران خبر داد
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:
مرتب به سمت کاهش رعایت پروتکل‌ها می‌رویم. با کاهش رعایت پروتکل‌ها به سمت افزایش ابتلا به بیماری خواهیم رفت و این برای ما دردناک خواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

اگر همه مراعات‌ها را مدنظر قرار دهیم هم کسب‌وکار رونق پیدا می‌کند و هم سفرهای مردم برقرار خواهد شد اما اگر مراعات نکنیم ممکن است شرایط خوبی پیش رو نداشته باشیم. دو تن از ورزشکاران معروف ما آقایان میناوند و انصاریان در اثر این پاندمی به رحمت خدا پیوستند و این هشداری برای همه مردم ماست که مراقبت دقیق‌تر و بیشتری در این زمینه انجام دهند. یکی از راه‌های ایمن‌سازی واکسیناسیون است که ایمنی جمعی ایجاد می‌کند. اگر این کار می‌خواست به شکل معمول باشد باید یکی، دو سال صبر می‌کردیم اما به خاطر آنکه این بیماری تلفات زیادی می‌گرفت و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد، سازمان جهانی بهداشت مجوز اضطراری صادر کرد.

او ادامه داد:

ما در ایران ۸۴ میلیون جمعیت داریم و پنج، شش ماه زمان می‌برد تا افراد واکسینه شوند.همه دستگاه‌ها خود را آماده‌ کرده‌اند واکسیناسیون در ایران انجام شود و خوشبختانه اولین محموله واکسن وارد کشور شده‌ است. همه دست‌به‌دست هم دادند و امروز ما به واکسیناسیون رسیدیم. این هفته یعنی هفته دهه مبارکه فجر و هفته جشن ملی کشور، قبل از ۲۲ بهمن براساس اولویت‌هایی که وزارت بهداشت و درمان مشخص می‌کند واکسیناسیون آغاز می‌شود. برای ما بسیار خوشحال‌کننده است که در ابتدا کادر درمان بتوانند این واکسن را در دو مرحله بگیرند و یک اطمینان بالایی حاصل می‌شود چراکه آنها بیشتر در معرض خطر هستند و نگرانی‌های بیشتری دارند و بعد هم برای سالمندان و آنهایی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند واکسیناسیون شروع و اجرا می‌شود. ان‌شاءالله در ماه فوریه بخشی از این واکسن‌ها به دست ما می‌رسد و بخشی هم در ماه بعد در ماه مارس.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان