سپاه پاسداران می گوید آمریکا مشتاق به احیای برجام است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 17 تير 1403 - 3:46

سپاه پاسداران می گوید آمریکا مشتاق به احیای برجام است

شماره: 13214
Aa Aa

جمهوری اسلامی در بهترین نقطه متصور قرار دارد؛ بعضی ها نمک می خورند و نمکدان را می شکنند و ریشه همه مشکلات را به گردن رهبری می اندازند.

جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران عنوان کرد؛
سپاه پاسداران می گوید آمریکا مشتاق به احیای برجام است

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در سلسله نشست های دولت جوان حزب اللهی در دانشگاه های آزاد اسلامی گفت:

صحنه‌ای انتخابات ما یک صحنه تقابل جدی و مقابله همه جانبه بین جبهه استکبار و جبهه انقلاب است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی به لحاظ راهبردی در بهترین نقطه متصور قرار دارد. درست است که ما مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف داریم که باعث گله‌مندی و نارضایتی مردم شده ولی وقتی که از منظر دیگری به این موضوع نگاه کنیم و به این صحنه رویارویی جبهه حق علیه جبهه باطل توجه کنیم به اهمیت موضوع پی می بریم. دشمنان ما و مستکبرین و قلداران عالم در طی سال‌ها تلقی و تصورشان این است که با تکیه بر تجارب و توانمندی هایشان قطعاً جمهوری اسلامی را با فروپاشی و عقب‌نشینی مواجه خواهند کرد خصوصاً از موقعی که ترامپ در امریکا به قدرت رسید و آن سیاست فشار حداکثری را در پیش گرفت و از برجام خارج شد به گونه‌ای که حتی سال ۹۹ ما وارد عرصه‌ها و حوزه هایی شدیم که دوستان ما تصورشان این بود که ایران از درون دچار مشکل خواهد شد اما امروز با اطمینان می توانیم بگوییم که جمهوری اسلامی در نقطه ای قرار دارد که اساسا نه تنها دشمنان با ابزار نظامیشان کاملا ناکارآمد هستند بلکه اساساً وحشت می کنند که به این موضوع فکر بکنند که روزی بخواهند با ما وارد تقابل بشوند و می دانند چنین تقابلی به ضررشان است.

وی تصریح کرد:

بحث تحریم ها ناکارآمد شده و اینکه آنها الان اشتیاق دارند که برجام را احیا کنند به خاطر این است که می‌دانند فشارهای حداکثری ترامپ با شکست مواجه شده است و در حوزه های دیگر هم به همین صورت است.

جوانی گفت:

ما مشکلاتی داریم و این مشکلات را باید حل بکنیم و طبق نظر مقام معظم رهبری راه حل این مشکلات این است که ما باید یک دولت جوان انقلابی و حزب اللهی را داشته باشیم. دستگاه های دیگر و مجموعه های دیگر سهمشان در حوزه مدیریت کشور به لحاظ مدیریتی یک چیزی در حدود ۱ و حتی کمتر از آن است و عمده مدیریت‌ها در کشور در دولت متمرکز است و اختیارات دولت اختیارات بالایی است و اگر ما بخواهیم مشکلات کشور حل بشود خوب این دولت است که باید از خصوصیات برخوردار باشد که این ویژگی ها و خصوصیات گره گشایی بکند و مشکل گشایی بکند.

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد:

در جامعه ای که مردم و لایه ها و بخش هایی از مردم به دلیل مشکلاتی که وجود دارد گله مند هستند و نارضایتی وجود دارد بدانند اساساً گره گشایی از مشکلات به دست خودشان است و این نکته بسیار بسیار مهمی است. انتخاب درست در فصل جابجایی مدیران در واقع وارد کردن نیروهای تازه‌نفس به میدان و عرصه است همان طور که در بازی فوتبال مربی بازیکنان را جابجا می کند در انتخابات کلاً تیم عوض می‌شود و این مردم هستند که تیم را عوض می کند و در مجموع این نکته قابل توجه است که مردم نباید تحت تاثیر شایعات و فضاهای هیجانی و احساسی قرار بگیرند و باید مشارکت حداکثری و مشارکت آگاهانه داشته باشند.

معاون سیاسی سپاه افزود:

 ممکن است یک نفر به لحاظ سن و سال به لحاظ طبقه بندی جوان نباشد، اما روحیه جوانی و نشاط در او موج بزند و ایشان مثال سردارسلیمانی را زدند که هم به لحاظ سنی و شناسنامه‌ای بیش از ۶۰ سال سن داشتند اما مثل یک جوان در وسط میدان بود و کار می‌کرد و تلاش می‌کرد و شبانه روز فعالیت می کرد. منظور از جوان، جوان تقویمی و شناسنامه ای نیست و مراد این است که آن کسی که می خواهد بیاید، باید مرد میدان عمل باشد و مسئولیت سنگین دولت را با این اختیارات و امکانات در اختیار بگیرد و وسط میدان پویا و بانشاط باشد و لحظه لحظه ها را برای کار کردن مغتنم بشمارد. امروز مشکلاتی در حوزه های مختلف وجود دارد و این فقط اقتصادی نیست و آن چیزی که برجستگی دارد و مشهود است و برای مردم آزار دهنده است وجود مشکلات معیشتی، اشتغال، بیکاری و گرانی است و اینها همه آزار دهنده است و برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست. چه بسا بسیاری از مشکلات اقتصادی ما به خاطر مشکلات فرهنگی است و ما می بایست ابتدا در موضوع فرهنگی کارهای را انجام بدهیم. دولتهای بعد از حضرت امام تا زمان مقام معظم رهبری این چهار دولت، دولت‌هایی با گفتمان‌های متفاوتی بودند و ما می بینیم که این دولت ها گفتمانشان گفتمان یک دولت انقلابی نیست.
جوانی یادآور شد:

در دولت فعلی شعاری مطرح شد تحت عنوان اینکه اگر بخواهیم چرخ زندگی مردم بچرخد باید برویم و با دنیا مذاکره بکنیم علی الخصوص مذاکره با آمریکا و آن هم به عنوان کدخدا و همین جا مهمترین نکته مطرح است که آیا این گفتمان، گفتمان انقلابی و حزب اللهی است؟ بعضی ها بحث آشتی با جهان را مطرح می کنند و این هم یک اشتباه هست که آمریکا را مساوی جهان می بینند و یا چند کشور قلدر استعمارگر اروپایی که می خواهند اراده خودشان را بر کشورها تحمیل بکنند می شوند دنیا. انقلاب اسلامی به دنبال تعامل با دنیاست اما این کشورهای قلدر که رو به افول هم هستند نمی شوند دنیا، پس ما می بینیم که در چهار سال گذشته دولت هایی را داشته ایم که تمام شان را نمی توان گفت دولت انقلابی چرا که عناصر و اجزاء در روابط خارجی و فرهنگ و اقتصاد در این دولت ها به گونه‌ای تعریف شد که با آن تعریفی که با آن دولت جوان انقلابی تعریف می‌شود فاصله و زاویه دارد.

جوانی تاکید کرد:

بعضی ها در این انقلاب نمک می خورند و نمکدان را می شکنند و ریشه همه مشکلات را به گردن مقام معظم رهبری می اندازند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان