سپردن یک کار مردانه به زنان یا برعکس افتخار نیست | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 17 تير 1403 - 23:49

سپردن یک کار مردانه به زنان یا برعکس افتخار نیست

شماره: 11359
Aa Aa

نقدی می گوید اگر فساد اقتصادی مال نیروهای انقلابی باشد وقتی تحت تعقیب قرار می‌گیرند به حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی پناهنده می‌شوند نه کانادا و آمریکا.

زلزله آمده می‌گویند سپاه موشک زده؛
سپردن یک کار مردانه به زنان یا برعکس افتخار نیست

محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما پخش شد گفت:

سپاه همیشه حامی مبارزه با فساد بوده و پیگیری ۹۰ درصد این پرونده‌های درشتی که به دادگاه رفته و محکوم شده دست سپاه است. حالا برخی می‌گویند چرا از روز اول سراغ اینها نرفتید؟ گاهی خود ما را هم متهم می‌کنند و می‌گویند همین حزب‌اللهی‌ها و طرفداران انقلاب ریخت‌وپاش می‌کنند، فساد اقتصادی مال این‌هاست. اگر فساد اقتصادی مال نیروهای انقلابی است، طبیعتا وقتی تحت تعقیب قرار می‌گیرند می‌روند به حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی پناهنده می‌شوند، پس چرا اینها می‌روند کانادا و آمریکا و با رئیس‌جمهور آمریکا عکس می‌گیرند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، این چهره نظامی ایران در پاسخ به این سؤال که «شائبه‌ای وجود دارد که در بعضی مقاطع خود سپاه در بحث قاچاق کالا نقش داشته» گفت:

دشمن به دلیل سیلی‌هایی که از سپاه خورده هر مورد زشت و سوئی را به سپاه نسبت می‌دهد، زلزله آمده می‌گویند سپاه موشک زده، پنج‌هزار موشک هم همزمان به یک نقطه بخورد زلزله نمی‌آید، سیل می‌شود می‌گویند کار سپاه است، برای تنفر همه چیز را به سپاه نسبت می‌دهند، در این خصوص دادسرای نظامی وجود دارد اگر کسی سندی دارد شکایت کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه همچنین در خصوص نقش زنان در سپاه یادآور شد:

هر جنسیتی یک شأن و خصوصیتی دارد و باید با هر جنسیتی بنابر خصوصیت خودش رفتار کنیم، اینکه یک کار مردانه را به زنان یا برعکس بسپاریم که افتخار نیست، زن برای یک سری نقش‌آفرینی‌های خاص اجتماعی تعریف شده و تربیت نوع بشر به زن محول شده، خدای متعال تکلیف نظامی‌گری و جنگیدن را به جز در موارد خاص از زنان برداشته، اگر دشمن به سرزمین ما حمله کرد حتی پیران هم باید دفاع کنند اما در شرایط دیگر اولویت با مردان است، البته زنان نقش دارند و ما بسیج جامعه زنان داریم و فکر می‌کنم تعداد آنها الان 12 میلیون نفر است، همچنین به تعداد حوزه‌ها و پایگاه‌ها فرمانده دارند، ده‌ها هزار پایگاه و کانون دارند و فرماندهان آنها همه زن هستند. زنان مسؤلیت‌های بالایی در بسیج زنان دارند و عضو شورای عالی بسیج هستند، میلیون‌ها خواهر بسیجی داریم که آموزش رزمی دیدند، کار را اسلحه بلدند، فرماندهی بلدند گردان‌های رزمی بسیج داریم، روزهای اول اشغال خرمشهر زنان نیز بنا به اقتضای آن روز جنگیدند، اما تا زمانی‌که ما هستیم وظیفه دفاع برعهده مردان است، این فضیلتی نیست که زنان در جهاد از آن محروم باشند، آنها هم جهاد خودشان را می‌کنند، زن و مرد برای خودشان عرصه فداکاری دارند امروز ما صدها گردان کوثر داریم که همه رزم‌دیده هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان