شرایط برای کاهش خرید نفت از ایران فراهم شده است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 4 شهريور 1403 - 6:17

شرایط برای کاهش خرید نفت از ایران فراهم شده است

شماره: 15663
Aa Aa

کاخ سفید ملزم است هر ۶ ماه یک بار تأیید کند که عرضه کافی نفت در جهان به منظور حفظ تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران وجود دارد.

یادداشت رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت امور خارجه؛
شرایط برای کاهش خرید نفت از ایران فراهم شده است

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی به وزارت خارجه آمریکا گفت که به اندازه کافی عرضه نفت وجود دارد تا دیگر کشورها خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، کاخ سفید ملزم است هر ۶ ماه یک بار تأیید کند که عرضه کافی نفت در جهان به منظور حفظ تحریم‌ها علیه ایران که در سال ۲۰۱۲ و در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» تحمیل شده وجود دارد.

چندی پیش خبرگزاری رویترز گزارش کرد که خریداران چینی علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به واردات نفت ایران ادامه می‌دهند و در سه ماه گذشته واردات نفتی چین از ایران به طور متوسط به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رسیده است.

طبق تحریم‌های آمریکا خریداران نفت از ایران با خطر تحریم‌های ثانوی روبرو هستند که به مفهوم قطع ارتباط آن‌ها با مراکز و امکانات تجاری و مالی آمریکا است.

بایدن در یادداشت خود به وزارت خارجه آمریکا گفت:

«مطابق با تصمیمات قبلی عرضه کافی نفت و فراورده‌های نفتی از کشورهایی به غیر از ایران وجود دارد تا امکان کاهش حجم نفت و فراورده‌های نفتی خریداری شده از ایران یا از طریق مؤسسات مالی خارجی فراهم شود».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان