ظرف ده سال آینده اصفهان خالی از سکنه می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 18 تير 1403 - 14:51

ظرف ده سال آینده اصفهان خالی از سکنه می‌شود

شماره: 14292
Aa Aa

او گفته این طرز حکومت‌داری نیست که هر جا آمدند سر و صدا کردند، به نظام فحش دادند و برای نظام هزینه تراشیدند آنها را به صورت ویژه ببینیم.

موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان؛
ظرف ده سال آینده اصفهان خالی از سکنه می‌شود

سیدناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در نشست بررسی سند آمایش سرزمین استان اصفهان گفت:

از سال 62 و به طور رسمی از سال 76 بحث آمایش مطرح شده و متاسفانه بعد از 24 سال ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم اما هنوز بعضی از استان‌ها از ما خیلی عقب‌ترند و در آمایش در روستاها یا خیلی موارد دیگر آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

به گزارش اسپادانا خبر و به تقل از تسنیم، او ادامه داد:

استان اصفهان یک استان ویژه و استراتژیک است که از اولویت کشوری خارج است و باید در سطح جهانی به آن نگاه شود. آن طور که باید و شاید برای گردشگری کاری نکردیم. باید کاری کرد که از این امکانات بسیار ارزشمندی که در استان ما وجود دارد بتوانیم استفاده بهینه کنیم. یکی از معضلات بزرگ استان اصفهان سرمایه‌گریزی است. سخت‌گیری‌هایی که در استان اصفهان می‌شود بسیار زیاد است. ما سرمایه‌گذارانی را در استان داریم که نه یک صنعت آلوده بلکه گلخانه می‌خواستند راه بیندازند که مورد حمایت واقع نشدند.

وی تصریح کرد:

به طور یقین این طرز حکومت‌داری نیست که هر جا آمدند سر و صدا کردند  به نظام فحش دادند و برای نظام هزینه تراشیدند آنها را به صورت ویژه ببینیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه این درد است که در خوزستان 13 میلیارد متر مکعب آب داشته باشیم آب را ببندیم، هور را بخشکانیم و مردم بیایند فریاد بزنند و نظام را زیر سوال ببرند هزینه ایجاد کنند گفت:

بعد به وفور آب را باز کنند. اگر آب نبود چرا باز کردید؟ اگر هست چرا برای نظام  هزینه ایجاد کردید؟ این آب حق مسلم مردم اصفهان است. چرا برای کارون یک، دو، سه، چهار سد زدند؟ کارشناسان پیش بینی کرده بودند ظرف 25 سال آینده اصفهان خالی از سکنه می‌شود اما اگر این وضعیت ادامه پیدا کند به 10 سال هم نمی‌رسد و اگر راه چاره‌ای برای این کار پیدا نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان