مذاکرات هسته ای در وین ۸ آذر از سر گرفته می شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 18 مرداد 1403 - 2:23

مذاکرات هسته ای در وین ۸ آذر از سر گرفته می شود

شماره: 15555
Aa Aa

علی باقری نوشته در تماس تلفنی با انریکه مو را آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در روز ۲۹ نوامبر در وین مورد موافقت قرار گرفت.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران خبر داد؛
مذاکرات هسته ای در وین ۸ آذر از سر گرفته می شود

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران از آغاز مذاکره ایران با ۱+۴ در ۸ آذر خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، علی باقری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است:

در تماس تلفنی با آقای انریکه مو را آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

پیش‌تر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرده بود:

گفت‌وگوهای ما در وین قبل از نوامبر نهایی می‌شود و این‌که در بروکسل تاریخ قطعی و نهایی نشد چون ایران می‌خواست با همه طرف‌ها رایزنی کند.

در دولت حسن روحانی قبل از نیمه‌های فروردین ماه تا اواخر خرداد ماه سالجاری ۶ دور مذاکره به منظور احیای برجام بین ایران و گروه ۱+۴ در شهر وین برگزار شده است.

  •  

وزارت خارجه آمریکا با استقبال از آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران در تاریخ ۲۹ نوامبر اعلام کرد که «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در رأس هیأتی در این مذاکرات حضور خواهد داشت.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشینگتن امیدوار است که ایران زمانی که برای مذاکرات به وین می‌آید آماده مذاکرات سریع و سازنده باشد:

«به ایرانی‌ها می‌گوییم که مذاکرات هسته‌ای تا ابد ادامه نخواهد یافت و آن‌ها باید فرصت را غنیمت بشمارند. ما به روشنی گفته‌ایم که اگر قرار است گفت‌وگوها موفقیت‌آمیز باشند و اختلاف‌های باقی‌مانده را حل کنند باید دقیقاً از جایی که در دور ششم به اتمام رسیدند آغاز شوند.»

او مدعی شد که اگر ایران در مذاکرات جدی باشد می‌توان به توافق دست یافت.

  •  

سرویس اقدامات خارجی اروپا نیز در بیانیه‌ای نوشت:

کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به شکل فیزیکی در ۲۹ نوامبر در وین برگزار خواهد شد.

در این بیانیه‌ آمده است که انریکه مورا به نیابت از جوزپ بورل این مذاکرات را ریاست خواهد کرد. نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه انگلیس و ایران نیز حضور خواهند یافت.

اتحادیه اروپا درباره محور نشست آتی مذاکرات وین گفته است:

«شرکت‌کنندگان به بحث‌های خود درباره چشم‌انداز بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و نحوه تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق توسط تمامی طرف‌ها ادامه می‌دهند».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان