موشک بالستیک نقطه زن از اختراعات جمهوری اسلامی است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 23:52

موشک بالستیک نقطه زن از اختراعات جمهوری اسلامی است

شماره: 21072
Aa Aa

موشک بالستیک ما در عرض هشت ثانیه از هر پدافندی عبور می‌کند. هیچکدام از موشک های بالستیک دنیا به جز اسکندر روسیه نقطه‌زن نبودند.

با سلاح‌هایی که ساختیم قدرت بازدارندگی ایجاد کردیم.؛
موشک بالستیک نقطه زن از اختراعات جمهوری اسلامی است

محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه در یک برنامه تلویزیونی گفت:

اگر درگیری هم به فرض به وقوع بپیوندد ظرفیت‌های انقلاب اسلامی خیلی فراتر از حد مرزهای خودش است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار داشت:

وقتی سلاحی وارد میدان می‌کنید که دشمن توان مقابله با آن را ندارد معادله عوض می‌ شود و این بازدارندگی است. بازدارندگی آن‌ها در بمب اتم است اما ما موشک بالستیکی درست کردیم که در عرض هشت ثانیه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند و این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است. در دنیا هیچکدام از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت.

وی در پاسخ به این سؤال که «وقتی مسئولان ادعا می‌کنند که ما خواستار صلح جهانی هستیم، دلیل ساخت موشک و مانور روی این موضوع چیست» گفت:

اگر قدرت دفاعی نباشد، یک سری از آدم‌ها از حد خودشان تجاوز، زیاده‌خواهی و زورگویی می‌کنند و اگر آدم‌هایی که زورگو نیستند ابزار دفاعی برای خودشان درست نکنند مورد طمع متجاوزین قرار گرفته و دشمن را به جنگ تشویق می‌کنند لذا این سلاح حافظ صلح ماست، اگر ما این سلاح را نداشتیم مثل اول انقلاب که ما هنوز آمادگی دفاعی و سپاه نداشتیم طمع دشمن به حمله برانگیخته می‌شود. هر موقع ضعیف باشیم طمع آن‌ها برانگیخته شده و جنگ شروع می‌شود. اگر ما امروز این سلاح را نداشتیم صد باره آمریکایی‌ها حمله می‌کردند مثل حمله به افغانستان و عراق و پاناما. ما با سلاح‌هایی که ساختیم قدرت بازدارندگی ایجاد کردیم. اگر ما این سلاح را نداشتیم مثل ده‌ها کشوری که بعد از جنگ جهانی مورد تجاوز نظامی آمریکا واقع شدند مورد حمله قرار می‌گرفتیم، اگر ضعیف باشید حتماً مورد حمله قرار خواهید گرفت.

نقدی افزود:

الآن شما بروید دانشگاه صنعتی بیش از هر چیزی طرح‌های نیروهای مسلح روی میز آن‌هاست. علت اینکه دشمنان از دانشگاه شریف با این اتفاقاتی که در شأن دانشگاه و استاد و دانشجو نبود انتقام گرفتند به دلیل این بود که از این دانشگاه ده‌ها محصول بیرون آمده، عقبه صنایع دفاعی ما در دانشگاه‌های خودمان است و در هیچ جای دنیا نیست.

او گفت:

ما پاسدار انقلابیم و هرجا انقلاب نیاز به دفاع دارد و مشکلی وجود دارد وارد عمل می‌شود. این هم مرز ندارد که اقتصاد، سیاست، فرهنگ یا سازندگی است، سپاه هر جا نیاز به کمک باشد وارد عمل می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان