نشست اختصاصی سازمان ملل برای ادای احترام به رئیسی برگزار شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 6 تير 1403 - 8:29

نشست اختصاصی سازمان ملل برای ادای احترام به رئیسی برگزار شد

شماره: 25547
Aa Aa

در بیانیه رئیس مجمع آمده صمیمانه‌ترین مراتب تسلیت خود را به مناسبت رحلت [آیت الله] رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به این کشور اعلام می کنیم.

رئیسی در برهه ای چالش برانگیز ایران را هدایت کرد؛
نشست اختصاصی سازمان ملل برای ادای احترام به رئیسی برگزار شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشست ویژه‌ای را برای تکریم آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید برگزار کرد. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، در بیانیه رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است:

امروز دور هم جمع شده‌ایم تا صمیمانه‌ترین مراتب تسلیت خود را به مناسبت رحلت [آیت الله] ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به این کشور اعلام کنیم.

دنیس فرانسیس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد صریح کرد:

من همواره از تجربه دیپلماتیک حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه فقید ایران شگفت زده می‌شدم.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ابراز داشت:

ما بیش از پیش نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هستیم.

رئیسی در برهه ای چالش برانگیز ایران را هدایت کرد

آنتونیو گوترش در مراسم یادبود رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و سایر شهدای سقوط بالگرد ایرانی گفت:

ما تنها چند روز پس از حادثه دلخراش ۱۹ اردیبهشت که جان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هفت نفر دیگر را گرفت دور هم جمع می شویم. من از این فرصت استفاده کرده و به خانواده های آن مرحومان و به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می گویم. سید ابراهیم رئیسی، ایران را در برهه ای چالش برانگیز برای کشور، منطقه و جهان هدایت کرد. رئیسی تنها ساعاتی قبل از مرگش با همتای آذربایجانی خود در سد قیز قلعی سی بزرگترین پروژه آبی مشترک بین دو کشور است، دیدار کرد. در این شرایط سخت، همکاری های بین المللی و منطقه ای بیش از پیش مورد نیاز است. چنین همکاری هایی برای ایجاد اعتماد، جلوگیری از درگیری و حل و فصل اختلافات حیاتی است. اطمینان می دهم که سازمان ملل متحد در کنار مردم ایران در تلاش آنها برای صلح، توسعه و آزادی های اساسی می ایستد. سازمان ملل متحد برای کمک به تحقق صلح و امنیت پایدار و توسعه و حقوق بشر برای همه که در منشور آمده است هدایت خواهد شد. در حالی که جمهوری اسلامی ایران در سوگ درگذشت رئیس جمهور و همراهانش سوگوار است، من بار دیگر به دولت و مردم آن از صمیم قلب تسلیت می گویم.

 

254

نماینده هائیتی در جریان سخنرانی گروه آمریکای لاتین و کارائیب خاطرنشان کرد که رحلت رئیس جمهور ایران شوکی برای جامعه جهانی به شمار می‌رود.
جنبش عدم تعهد نیز در بیانیه خود ابراز داشت که ایران تحت ریاست آیت الله رئیسی و امیر عبداللهیان نقش مهمی در تقویت مناسبات بین کشورهای توسعه یافته داشته است.
نماینده ایران نیز در این نشست گفت که آیت الله شهید رئیسی رئیس جمهور ایران به علت اولویت دادن به مناسبات حسن همجواری از احترام قابل توجهی برخوردار بود.

وی که رئیس نشست فوق‌العاده تکریم از رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بود تصریح کرد که امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران یک دیپلمات برجسته بود در فعالیت‌های خود اولویت ویژه‌ای در احترام متقابل در دو عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای می‌داد.

تعهد تزلزل‌ناپذیر رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران به عدالت و برابری امید را در دل مردم منطقه و فراتر از آن برانگیخت

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت:

بدون شک دستاوردهایی که دوره کوتاه اما درخشان رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید به دست آمد سنگ بنای استواری برای نسل‌‌های آتی خواهد بود. آنها میراث ژرفی از خود به بر جای گذاشتند و سهم عمده ای در تلاش ها در سراسر منطقه برای ایجاد منطقه ای صلح آمیز بر اساس اعتماد، همکاری و دوستی داشتند. میراث رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید به ما انگیزه می دهد تا برای منطقه و جهان دارای صلح و امن تر تلاش کنیم. ما به مسیر خود تحت رهبری رئیس جمهور بعدی ادامه خواهیم داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان