هدف طرح فضای مجازی مجلس جرم‌انگاری است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 23 تير 1403 - 22:19

هدف طرح فضای مجازی مجلس جرم‌انگاری است

شماره: 14160
Aa Aa

او با بیان این که بابت ولنگاری فضای مجازی ۳۴ ماده قانون وضع شده گفته مصلحت اندیشی تنها مخصوص معصومین و در دوران غیبت مخصوص ولی‌فقیه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛
هدف طرح فضای مجازی مجلس جرم‌انگاری است

 مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع نظام مافی در پرسش و پاسخ با نمازگزاران گفت:

اولین اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس، مساله جوان‌گرایی در جمعیت و خانواده بوده  و ۷ هزار ساعت جلسه اندیشه‌ورزی‌ موجب تنظیم قوانینی شده که به زودی در قالب ۷۰ ماده در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی افزود:

بابت ولنگاری فضای مجازی نیز ۳۴ ماده قانون وضع شده است که در شورای نگهبان در حال بررسی است. ما برای اینترنت ۵ برابر قیمت واقعی داریم هزینه پرداخت می‌کنیم و این باید اصلاح شود. متاسفانه شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل توییتر و اینستاگرام نیز دفتری در ایران ندارند که اگر جرمی اتفاق افتاد قوه قضائیه قابلیت پیگیری داشته باشد؛ ترکیه در این قضیه محکم ایستاد و این پیام رسان‌ها را مجبور کرد در این کشور نماینده داشته باشند. در این طرح برای کاربران محدودیتی قائل نیستیم بلکه هدف ما جرم‌انگاری است.

نماینده تهران گفت:

استیضاح و محاکمه مسئولین متاسفانه در طی مصلحت اندیشی هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته درصورتی که این امر تنها مخصوص معصومین و در دوران غیبت مخصوص ولی‌فقیه است البته قانون یک سال ممنوع الخروجی مسئولین عالی کشور پس از اتمام مسئولیت آن‌ها به ما کمک خواهد کرد بر اساس جرم‌انگاری فعل و ترک فعل، عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم همچنین اختلاف سرمایه قبل و بعد از مسئولیت مدیران باید بررسی شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان