هیچ کشور خارجی حاضر به همکاری با ایران نیست | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 12:19

هیچ کشور خارجی حاضر به همکاری با ایران نیست

شماره: 10661
Aa Aa

زنگنه گفته نباید با شعار منافع ملت ایران را به هدر بدهیم؛ نوکر ملت هستیم و اگر با شرکت‌های خارجی مذاکره می‌کنم تنها بخاطر منافع ملت ایران است.

وزیر نفت ایران مطرح کرد؛
هیچ کشور خارجی حاضر به همکاری با ایران نیست

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در آیین امضای قراردادهای تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی و احداث واحد فرآورش مرکزی (CTEP) گفت:

اولویت ما همواره میادین مشترک غرب کارون (نفت) و پارس جنوبی (گاز) بوده و هست.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود: در توافق بلندمدت با چین در حوزه نفت، بحث همکاری در توسعه صنعت نفت در بخش بالادست و پایین‌دست است و با هر دولت دیگری جز اسراییل هم در این حوزه‌ها حاضر به همکاری هستیم.

زنگنه تصریح کرد: درباره طرح سهمیه خانواری بنزین باید دولت نظر خود را اعلام کند و هر چه مجلس ابلاغ کند ما اطاعت می‌کنیم. افزایش قیمت گازوییل نیز قطعا تکذیب می‌شود.

وزیر نفت گفت: هیچ کس حق ندارد جلوی افزایش بازیافت مخازن را بگیرد. افزایش بازیافت ضروری است و تحت هیچ شرایطی از آن کوتاه نخواهم آمد. ما برای تمام میادین نفتی یک دانشگاه در نظر گرفتیم که همانند پزشک در کنار آنها خواهد بود. نفت ثروت ملی است. این چیزی است که من آرزوی آن را داشتم.

وی با بیان این که هیچ کشور خارجی با ما حاضر به همکاری نیست گفت:

تاکید می‌کنم با شعار نباید ثروت ملت به باد داده شود. به‌عنوان مثال دانشگاه شریف در میدان کوپال، دانشگاه صنعت نفت در میدان گچساران، دانشگاه امیرکبیر در میدان دارخوین و... به‌عنوان پژوهشگر حضور دارند. ما نباید با شعار منافع ملت ایران را به هدر بدهیم.
وی گفت: بدون ادعا ما نوکر ملت هستیم. به هیچ کشور خارجی علاقه ندارم و اگر هم با شرکت‌های خارجی مذاکره می‌کنم تنها بخاطر منافع ملت ایران است. ما مقتدر محکم و سربلند برای منافع ملت ایران ایستادیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان