پیش بینی های امام محیرالعقول بود | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 6 تير 1403 - 10:47

پیش بینی های امام محیرالعقول بود

شماره: 25575
Aa Aa

امام دشمن شناس خوبی بود و هیچ دشمنی نتوانست سر امام را کلاه بگذارد| امروز تمام قدرت‌های بلامنازع دنیا در منطقه گیر تفکر امام و رهبری افتاده‌اند و اقتدار ایران اصلاً قابل مقایسه با گذشته نیست

 محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران؛
پیش بینی های امام محیرالعقول بود

 محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در شب سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت:

هیچ بعد و ساحتی از امام قابل فراموش شدن نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، مخبر ادامه داد:

امسال درد و غم مضاعفی داریم. از دست دادن شهید آیت الله رئیسی رئیس محترم و محبوب جمهوری اسلامی و همراهان ایشان، شهید امیرعبداللهیان عزیز، استاندار عزیز آذربایجان شرقی، امام جمعه بسیار محبوب تبریز آیت الله آل هاشم و گروه پروازی غم مضاعفی را بر دل ما گذاشته است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد:

مقاومتی که امروز در غزه و محور مقاومت اتفاق می‌افتد یادگار امام است. امام بحث فلسطین را موضوع اول اسلام اعلام کرد و امروز همان جریان موضوع فلسطین را به موضوع اول دنیا تبدیل کرده است.

مخبر ادامه داد:

امام، فقیه و فیلسوف و متکلم و عارف و سیاستمدار بود منتها این صفات جزو صفاتیست که ممکن است در افراد دیگری هم باشد و بخشی از این صفات در مراجع دیگر وجود داشته است اما چرا امام، امام شد؟ ویژگی‌هایی در امام بود که امام را در ذهن و فکر و اندیشه نه تنها جهان اسلام که در جهان استضعاف نمونه و بارز کرده است. باور و اعتماد به خدا و وعده‌های الهی اولین خصوصیت امام خمینی بود. امام به معارف اسلامی و قرآن و احادیث کاملاً مسلط بود و وعده‌های الهی را احصا کرده بود و به آنها اعتماد داشت همانطور که دیدیم به همه آن وعده‌ها هم رسید. هیچ بخشی از زندگی امام را نمی‌توان پیدا کرد که آثار تحول‌خواهی در امام نباشد. امام سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب در همه ساحت‌ها و زمینه‌ها این روحیه را داشت. امام دشمن شناس خوبی بود. هیچ دشمنی نتوانست سر امام را کلاه بگذارد. این عبارت، عبارت سبکی نیست. خود امام فرمودند این‌ها می‌خواستند مرا فریب بدهند اما من متوجه شدم این در حالی بود که در برخی از بزرگان و صاحب بینشان و دانشمندانی که درگیر مسائل سیاسی و معارف بودند سرشان کلاه رفت. برخی از این بزرگان با امام همنشین بودند اما نتوانستند فریبکاری غربی‌ها را متوجه شوند اما امام از نجف متوجه همه قضایا بودند. در هر حرکتی که حضرت امام ورود می‌کرد هم مقتدرانه وارد می‌شدند و هم هوشمندانه وارد می‌شدند. جریانات قبل از انقلاب و مهاجرت امام را ملاحظه بفرمایید در کجای این قضایا از امام ضعف مشاهده کردید. امام از نجف تا کویت و تا فرانسه تماماً با شجاعت علوی و حسینی و صبر حسنی مسیر را طی کردند. در زندگی امام کاملاً مشهود بود و حتی به زبان هم آوردند که مسئله یا موضوع یا شخصیتی یا مسیری را قبول نداشتند اما وقتی به مشورت می‌شناسند امام با وجودی که ‌می دانستند نظرات اشتباه است اما می‌پذیرفتند. بسیار مهم است که شخصیتی در عالی‌ترین جایگاه نشسته باشد اما خودش را بی‌نیاز از مشورت نداند.

او ادامه داد:

امام در منتهای اقتدار اهل مشورت بود. ایشان در طول زندگی‌شان در همه ابعاد ساده زیست بودند. در یک زندگی ۷۰- ۸۰ ساله یک زندگی غیر ساده زیستانه را نتوان از امام دید نکته بسیار پراهمیتی است.

مخبر با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فوق‌العاده زمان‌شناس بودند خاطرنشان کرد:

امام در تصمیم‌گیری‌ها و نظراتشان ترس نداشتند. امام ذاتاً یک روحیه نترسی داشتند. ایشان به عدالت باور قلبی داشتند و نمی‌توانستند با ظالم بسازند. آدم‌های بزرگی امام را در ابتدای حرکتشان نصیحت کردند اما ظلم پهلوی‌ها را نمی‌توانستند تحمل کنند. در ابتدای انقلاب پولدار و بی‌پول و مسلمان و غیر مسلمان همه زیر پرچم امام حضور داشتند اما عشق امام مستضعفان بودند. امام در آن شرایط اعلام کردند یک موی مستضعفان را به کاخ نشینان نمی‌دهند. امام در طول عمر پربرکتشان پیش بینی‌های بزرگی داشتند از جمله سقوط نظام شاهنشاهی در بحبوحه دوران مبارزه، پیش بینی عاقبت و سرنوشت افراد و شخصیت‌ها، نابودی کمونیست، سرنوشت جنگ تحمیلی و عاقبت صدام. سرنوشت مثبت یک نفر می‌شود مقام معظم رهبری و سرنوشت منفی یک نفر می‌شود فلان شخصیت. امام درباره عاقبت صدام با کشورهایی که با همه وجود در جنگ تحمیلی به او کمک کردند، گفتند که این‌ها گرفتار صدام خواهند شد. ویژگی‌های امام موجب شکل گیری مکتب اسلام در اندیشه امام شد. کاربردهای این مکتب بسیار زیاد بوده است که مقام معظم رهبری آنها را در همین مراسم لیست کردند. مکتب امام سرفصل‌هایی داشت که باعث شد شاگردانی در ابعاد مختلف آموزش ببینند. رابطه امام با مردم و رابطه مردم با امام در حیات و مواد ایشان ویژگی‌هایی داشت که این ویژگی‌ها به صورت تمام و کمال در تشییع جنازه آیت الله رئیسی مشاهده شد. همه ایرانی‌ها با هر تفکر و از هر قشری در این مراسم شرکت کردند. تشییع جنازه شهید سلیمانی نیز همین ویژگی را داشت. خداباوری و اقتدار و صلابت و اعتقاد به توسل و توکل در شهید سلیمانی و شهید رئیسی وجود داشت. آقای رئیسی کسی بود که دعای کمیل و ندبه و سمات و توسل و روضه های ماهانه اش هیچ وقت ترک نشد.

مخبر خاطرنشان کرد:

آقای رئیسی یکی از رؤسای پرکار نظام جمهوری اسلامی بود. ایشان وقتی از سفر خارجی برمی‌گشت در سفری که طی ۴۸ ساعت ۲ ساعت هم نخوابیده بود باز نظر ما را برای برگزاری جلسه ساعت ۶ صبح می‌پرسید.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد:

مقام معظم رهبری یکی از سکانداران بعد از رحلت امام خمینی هستند که بعد از ایشان با همان صلابت و شجاعت و بصیرت انقلاب را تا امروز ادامه داده اند. ایشان راهی را که امام شروع کردند در بهترین صورت ادامه دادند. امروز تمام قدرت‌های بلامنازع دنیا در منطقه گیر تفکر امام و رهبری افتاده‌اند. امروز جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که هیچ تصمیمی در منطقه بدون نظر گرفتن از ایران اتخاذ نمی‌شود. در قضیه سوریه که همه به نتیجه رسیده بودند که کار سوریه تمام است یا در قضیه همه‌کاره شدن آمریکا در عراق مقام معظم رهبری پیش‌بینی‌هایی داشتند از جمله اینکه داعش دامن غرب را خواهد گرفت؛ پیش بینی که اتفاق افتاد. چیزی که باعث ترس غربی‌ها از ایران می‌شود سلاح ایران نیست بلکه اقتدار و شجاعت ایران موجب ترس غربی‌ها شده است. امروز اقتدار ایران اصلاً قابل مقایسه با گذشته نیست. رئیس جمهور آمریکا و مقامات نظامی آمریکایی در گذشته صحبت از وجود گزینه نظامی روی میز می‌کرد اما امروز چنین صدایی از آمریکایی‌ها شنیده نمی‌شود.

مخبر با یادآوری به حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به خاک رژیم اشغالگر قدس گفت:

معتقدم اگر حمله ایران به اسرائیل ۲۰ یا ۳۰ سال قبل اتفاق افتاده بود آنها ادامه می‌دادند. چرا ادامه ندادند؟ چون جرأت نداشتند.

وی گفت:

مسیری که امام در همه ابعاد تعیین کردند و مقام معظم رهبری با درایت آن را پیش برده‌اند مسیری است که آینده خوبی را برای ایران رقم می‌زند. امروز نظم جهان و معادلات قدرت در جهان تغییر کرده است. امروز معادلات گذشته‌ای که یک نفر در یک کشور تصمیم می‌گرفت و کل کشورهای دنیا موظف به اجرای آن بودند زمانش گذشته است. یکی از مسئولان کشورهای خارجی به بنده گفت معادلات قدرت با جمهوری اسلامی و همکاری و همراهی با سایر کشورها کاملاً تغییر کرده است. کار بزرگی که شهید رئیسی کرد ساماندهی ارتباطات بین المللی کشور بود. این ساماندهی از کشورهای همسایه شروع شد به کشورهای همسو و همراه رسید. عضویت در شانگهای اتفاق ساده‌ای نبود. برخی از کشورها که سال‌هاست دنبال عضویت در این سازمان هستند هنوز نتوانسته اند موفق شوند. در رابطه با بریکس و اوراسیا نیز همینطور است. ارتباطاتی که امروز با کشورهای منطقه داریم یا با کشورهایی که تا چندی قبل با ایران دشمنی می‌کردند، امروز کاملاً متحول شده است و همین مسئله باعث شده معادلات قدرت تغییر کند. به یُمن تفکر حضرت امام یکجانبه‌گرایی در جهان پایان پذیرفته است. ریشه هر آنچه که داریم در اندیشه و تفکر و مبارزات حضرت امام است. هیچ قدرت و قوتی در جمهوری اسلامی وجود ندارد که ریشه آن در امام صادر نشده باشد. امیدوارم موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی با پیروی از مکتب امام و رهبری تداوم یابد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات هشتم تیر گفت:

انتخابات از مؤلفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی است. هم در سیره امام و هم در سیره رهبری هیچ موضوعی که تکیه‌گاهش مردم نباشند وجود ندارد. هر مطلبی که در کشور اتفاق افتاده است ریشه در سیره امام و رهبری داشته است. امام با مردم همه شرایط را مدیریت کرد رهبری نیز هر اتفاقی برای کشور افتاده است با مردم مسئله را حل کرده است. یکی از مهمترین امکاناتی که در اختیار نظام است و دشمن نمی‌تواند با آن مقابله کند مردم هستند. مردم با حضور پای صندوق‌های رای قدرت نظام را افزایش می‌دهند. اگر مردم مثل گذشته پای صندوق‌های رای حضور یابند قطعاً موجب تقویت نظام و تضعیف دشمنان کشور می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان