امام (ره) و رهبر انقلاب ما را از نیل‌های بزرگی عبور داده‌اند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 18 تير 1403 - 6:48

امام (ره) و رهبر انقلاب ما را از نیل‌های بزرگی عبور داده‌اند

شماره: 12541
Aa Aa

حسین سلامی با تقدیر از عملکرد صدا و سیما گفته امروز در جایگاهی قرار داریم که دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ با اروپا و آمریکا قابل‌مقایسه است.

فرمانده سپاه در دیدار با رئیس صدا و سیما؛
امام (ره) و رهبر انقلاب ما را از نیل‌های بزرگی عبور داده‌اند

حسین سلامی‌ در دیدار با علی عسکری، رئیس صداوسیما گفت:

هرگاه صداوسیما بر یک موضوع متمرکز می‌شود، غوغا به پا می‌کند. صداوسیما اثبات کرده است که در نقطه مرکزی نهضت روشنگری افکار عمومی قرار دارد و می‌تواند نقشی جریان‌ساز را ایفا کند و این را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، سلامی گفت: صداوسیما نقش اول را در فضای فرهنگی جامعه و الگوی رفتاری مردم بازی می‌کند و هرکجا امتدادبخش فعالیت هر دستگاهی بوده توانایی آن دستگاه را برای حل مسئله مضاعف کرده است.برای مثال رزمایش موشکی که حداکثر در یک دقیقه شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد وقتی در رسانه ملی منعکس و به جهان مخابره می‌شود، موج اقتدار، شکوه، نشاط و امید را به راه می‌اندازد.

سلامی رسانه ملی را نقطه مرکزی جنگی نابرابر با استکبار جهانی توصیف کرد و گفت:

شما در قلب این مخاطرات هستید. دشمن اثر کار شما را حس کرده است. بامطالعه نگاه دشمن به صداوسیما متوجه شدم این‌ها دقیقاً اجزای کار رسانه ملی را در ابعاد مختلف سیاسی، علمی، انقلابی و فرهنگی تحلیل می‌کنند. دشمن همان‌طور که دوست دارد تعداد موشک‌های ما را بشمارد و سناریوی نبرد طراحی کند به شما هم همین‌طور به‌عنوان جبهه مستحکم سیاسی، انقلابی و فرهنگی نگاه می‌کند و نسخه می‌دهد که چطور می‌تواند این رسانه را که به مفاهیم مدرن جهان، اندیشه و ابتکار عمل مجهز است از کار بیندازد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه که خود آمریکایی‌ها گفته‌اند تلاش دارند نابینایی سیاسی را در جوامع خود و دیگر کشورها شایع سازند گفت:

شما به عنوان صداوسیمای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همواره مقابل این راهبرد آمریکایی‌ها ایستاده‌اید و با روشنگری سیاسی که ایجاد می‌کنید، دشمن را بسیار آزار می‌دهید. صداوسیمای جمهوری اسلامی توانسته است به‌تدریج در جنگ رسانه‌ای دشمن را بتراشد، فرسوده و از اعتبار ساقط کند.

سلامی گفت:

امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در طول این سال‌ها ما را از نیل‌های بزرگی عبور داده‌اند. خدا می‌داند که در آستانه چه جنگ‌های بزرگی رفته‌ایم اما بنا به خرد، منطق، حکمت، ژرف‌اندیشی و شجاعت عظیم اخلاقی مقام معظم رهبری از جنگ دور شدیم. با دشمن جنگیدیم اما اجازه جنگیدن را به آن‌ها ندادیم و این همه‌اش به حکمت رهبری معظم انقلاب (مدظله‌العالی) برمی‌گردد. نخبگان آمریکایی خودشان به این مشکل پی پرده‌اند و اعتراف کرده‌اند که اولین مشکل‌شان آن است که رهبران‌شان حکمت ندارند؛ آن‌ها می‌گویند هر رهبری در هر جای جهان زمام قدرت هر کشوری را در دست بگیرد، همچون خودش آن کشور را کوچک یا بزرگ می‌کند. ترامپ هم به‌اندازه خودش، آمریکا را کوچک کرد. ترامپ علت نبود، نماد بود و این به ساختار آمریکا برمی‌گردد که خودشان هم به آن معترف هستند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته است در هرگونه رویارویی راهبردی دشمن را به مفهوم حقیقی شکست دهد گفت:

آن‌ها هر مکری که به خرج دادند، برای خودشان اتفاق افتاد به‌طوری‌که امروز چهره بدتری از یک کشور جهان‌سومی دارند که در آن نه از رفاه خبری هست، نه امنیت، نه نظم و نه قانون.

فرمانده کل سپاه نقش رسانه ملی را در بازنمایی این وضع آمریکا بی‌بدیل دانست و گفت:

امروز که عطشی در جهان برای دریافت پیام انقلاب اسلامی وجود دارد جغرافیای جنگ رسانه ملی باز شده است و از این فرصت برای جهش بیشتر استفاده می‌کند.

او افزود: امروز در میدان موازنه، تأثیر مهم‌تر از قدرت، دارایی و ثروت است. همان‌طور که ما در سپاه بر مبنای موازنه قدرت پیش نمی‌رویم و برای نمونه با یک موشک بالستیک می‌توانیم یک ناو هواپیمابر چند میلیارد دلاری را بی‌خاصیت کنیم، رسانه ملی هم مشغول نبردی نامتقارن است و از فرصت‌ها به خوبی استفاده می‌کند.

او پیشرفت‌های موشکی ازجمله تولید موشک نقطه‌زن با برد ۱۸۰۰ کیلومتری و همین‌طور تولید انواع پهپاد را نشانه هوش ایرانی توصیف و تصریح کرد:

در نگاه خرد و کلان به صحنه درمی‌یابیم که کشور باوجود تحریم‌ها توانسته است سرشار از توفیقات بزرگ باشد. نشان دادن این دستاوردها در دهه فجر اهمیت به سزایی دارد و امروز در جایگاهی قرار داریم که دستاوردهای انقلاب اسلامی‌با اروپا و آمریکا قابل‌مقایسه است. منطق انقلاب اسلامی هم به لحاظ عینی و هم به لحاظ نظری اثبات کرده است که نسبت به دشمنان خود برتری دارد و بنابراین می‌بایست این را با شاهد و مثال برای افکار عمومی تبیین کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان