آمریکا باید به فعالیت های بی ثبات کننده ایران واکنش نشان دهد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 22:36

آمریکا باید به فعالیت های بی ثبات کننده ایران واکنش نشان دهد

شماره: 12728
Aa Aa

جو بایدن از آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران در چهارچوب گروه ۱+۵ خبر داده و گفته تهدید گسترش سلاح های هسته ای نیازمند دیپلماسی سنجیده است.

رئیس جمهوری آمریکا در نشست امنیتی مونیخ؛
آمریکا باید به فعالیت های بی ثبات کننده ایران واکنش نشان دهد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی مجازی خود در نشست امنیتی مونیخ با تاکید بر این که آمریکا باید به فعالیت های «بی ثبات کننده» ایران در منطقه واکنش نشان دهد از آمادگی کشورش برای مذاکره با ایران در چهارچوب گروه ۱+۵ سخن گفت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، رئيس جمهوری ایالات متحده اظهار داشت:

تهدید گسترش سلاح های هسته ای نیازمند دیپلماسی سنجیده است و آمریکا با متحدانش در اروپا همکاری خواهد گفت.

او در مورد جنگ افغانستان اظهار داشت:

واشنگتن کاملا متعهد به همکاری با متحدانش در ناتو برای پیمودن مسیر پیش رو است و دولت جدید آمریکا به روند دیپلماتیک موجود برای پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان متعهد است.

جو بایدن گفت:

چهار سال گذشته آزمونی برای روابط واشنگتن با متحدان اروپایی اش بوده و آمریکا مصمم به همکاری تنگاتنگ با قدرت های اروپایی است.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن به دنبال بازیابی اعتماد اروپایی ها است روسیه را به «حمله به دموکراسی ها» متهم کرد و گفت:

ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا و ناتو است زیرا اعمال فشار بر یک کشور برای کرملین آسان تر از مذاکره با مجموعه ای «متحد و قوی» در دو سوی اقیانوس اطلس است.

جو بایدن عصر حاضر را دوره ای «حساس» برای نظام های مبتنی بر دموکراسی توصیف و اعلام کرد که آمریکا به زودی چهار میلیارد دلار برای کمک به خرید و توزیع واکسن کرونا در کشورهای فقیر جهان را پرداخت خواهد کرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان