اقدامات هسته ای ایران ماهیت خطرناکی دارد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 25 تير 1403 - 2:27

اقدامات هسته ای ایران ماهیت خطرناکی دارد

شماره: 12765
Aa Aa

در این بیانیه از تعلیق پروتکل الحاقی توسط ایران ابراز نگرانی شده و عنوان شده که اقدامات ایران به معنای نقض هرچه بیشتر تعهداتش ذیل برجام است.

وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان؛
اقدامات هسته ای ایران ماهیت خطرناکی دارد

وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه‌ای به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپادانا خبر، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در این بیانیه مشترک اظهار داشتند:

«ما وزرای خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا عمیقاً از اینکه ایران از امروز اجرای پروتکل الحاقی و شفافیت در اقدامات خود تحت برجام را تعلیق کرده است نگرانیم. اقدامات ایران به معنای نقض هرچه بیشتر تعهداتش ذیل برجام است و نظارت‌های پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است:

«سه کشور اروپایی به اتفاق یکدیگر تأکید می‌کنند که این اقدام ایران ماهیت خطرناکی دارد. این اقدام دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اماکن و اطلاعات مرتبط با مسائل پادمانی را به میزان قابل‌توجهی محدود می‌کند. این اقدام همچنین توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های هسته‌ای مربوطه اجرای مسئولیت گزارش‌دهی طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را محدود می‌کند. ما از ایران می‌خواهیم که همه اقداماتی که شفافیت را کاهش می‌دهد، متوقف کرده و همکاری کامل و به‌موقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تضمین کند.»

در این گزارش از احتمال وجود مواد اعلام نشده در تورقوزآباد اظهار نگرانی شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان