باید اعتماد عمومی را تقویت کنیم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 25 تير 1403 - 17:46

باید اعتماد عمومی را تقویت کنیم

شماره: 16719
Aa Aa

توجه به مناطق محروم در دستور کار دولت قرار دارد| خنثی‌سازی حمله سایبری به مراکز سوخت در کوتاه‌ترین زمان ناشی از روحیه جهادی حاکم بر وزارتخانه نفت است.

سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران؛
باید اعتماد عمومی را تقویت کنیم

سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران در آیین افتتاح طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی وزارت نفت گفت:

خنثی‌سازی حمله سایبری به مراکز سوخت در کوتاه‌ترین زمان ناشی از روحیه جهادی حاکم بر این وزارتخانه است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او ادامه داد:

اقدامات انقلابی وزارت نفت، کشور را نه فقط در غرب آسیا که در عرصه جهانی در جایگاه ممتازی قرار می‌دهد.

او افزایش اعتماد مردم به دولت را سرمایه بزرگی دانست و گفت: 

ایران از ظرفیت‌های زیادی در حوزه انرژی برخوردار است که باید شناسایی و فعال شود تا تولید ارتقاء‌ یافته و اشتغال افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه گازرسانی به مناطق مرزی و محروم افتخار دولت است گفت:

در طرح‌های گازرسانی امروز ۱۶۹ روستا در استان خراسان جنوبی از نعمت گاز بهره‌مند شدند که عمدتاً پروژه‌های مصوب در سفر استانی دولت سیزدهم به این استان در ابتدای کار دولت بود و این سرعت عمل در اجرای مصوبات استانی نشان می‌دهد دولت به وعده‌های خود صادقانه و پرتلاش عمل می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت طرح‌های صنعت نفت و پتروشیمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و رشد اقتصادی ادامه داد:

با تلفیق نگاه متخصصانه و متعهدانه توسعه صنعت نفت در همه ابعاد با جدیت پیگیری خواهد شد.

رئیسی با تأکید بر اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است گفت:

با شناسایی و ظرفیت‌های موجود در این عرصه‌ها، می‌توانیم جایگاه برتر و بالاتری در سطح منطقه‌ای و جهانی داشته باشیم. امروز پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات و گام‌های بلندی برای پیشرفت کشور برداشته شده و مصمم هستیم این روند را با سرعت بیشتری ادامه دهیم. دولت مردمی توسعه و پیشرفت کشور را در پرتو عدالت‌محوری پیگیری می‌کند. توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار در دستور کار دولت قرار دارد و معتقدیم که باید به این مناطق رسیدگی بیشتری شود تا مردم بتوانند با احساس عدالت و در رفاه زندگی کنند.

وی با تأکید بر اینکه افتتاح این طرح‌ها بر همین مبنای عدالت‌محوری و امیدآفرینی انجام شده خاطر نشان کرد:

افزایش اعتماد مردم به دولت سرمایه بزرگی است که به هیچ‌عنوان نباید به آن کم‌توجهی شود و باید با کار و خدمت‌رسانی مضاعف به مردم اعتماد عمومی را هر چه بیشتر تقویت کنیم. امروز بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین کشورمان هستند که باید روز به روز با کارآمدی نظام اسلامی بر اعتماد عمومی بیافزاییم.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در نشست هیأت دولت نیز با تأکید بر اینکه مسئولان برای اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید اهتمام داشته باشند گفت:

لازم است زمان «تصمیم‌گیری» و زمان «اجرای تصمیم‌ها» برای مردم تبیین شود. مدیران اگر برای اجرای تصمیمی نیاز به زمان دارند زمان آن را تعیین و اعلام کنند تا مردم سرگردان نباشند.

او با تأکید بر لزوم ارتقای سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ سازمانی در جامعه ادامه داد:

یکی از زمینه‌های ناراحتی مردم عدم احساس مسئولیت‌پذیری برخی کارکنان است. مردم وقتی به اداره‌ای مراجعه می‌کنند و با عدم مسئولیت‌پذیری و دلسوزی مواجه شوند ناامید می‌شوند لذا «مسئولیت‌پذیری»، «انضباط اداری» و «فرهنگ سازمانی» در مقام عمل و اجرا باید متحول شود. تصمیمات باید علمی و دانش پایه باشد. ایجاد امید در مردم با سخن و برنامه اتفاق نمی‌افتد و اقدام و عمل است که در دل مردم امید ایجاد می‌کند. سازمان امور اداری و استخدامی و مجموعه مدیران نیز مباحث نظری و دانش‌پایه در این حوزه را عملیاتی و اجرایی کنند.

وی بیانیه «گام دوم انقلاب» را یک سند مهم دانست و گفت:

این سند از یک واقع‌انگاری و حکمت برخوردار است و در آن به چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی و سیاست‌های کلی نظام پرداخته شده و دارای گفتمان‌سازی خوبی است. دستگاه‌های اجرایی نسبت خود با این سند را تعریف کرده و مشخص کنند که چه اقداماتی برای عمل به این سند باید انجام دهند.

او  با اشاره به نهایی‌شدن «سند تحول دولت» اعلام کرد:

ویرایش اول سند تحول دولت که پیشتر برای وزیران ارسال شده به زودی منتشر خواهد شد. تصمیم‌گیری‌ها از جمله بودجه ۱۴۰۱ نیز بر اساس این سند خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان