شعب ویژه حمایت از آمرین به معروف تشکیل شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 0:39

شعب ویژه حمایت از آمرین به معروف تشکیل شد

شماره: 22125
Aa Aa

قوه قضاییه هیچ تعارفی با جنایتکاران ندارد| کسانی که به آمران به معروف تعرض کنند مجازات شده و هیچ تخفیف و امتیازی به این افراد داده نخواهد شد.

با اعلام سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
شعب ویژه حمایت از آمرین به معروف تشکیل شد

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش گفت:

پیش نویس لایحه حجاب و عفاف در 9 ماده در معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه تهیه و پس از تصویب ریاست قوه قضائیه به دولت ارسال شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او اظهار داشت:

این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت در حال بررسی است و بعد از بررسی تقدیم هیئت وزیران خواهد شد. نظرات دستگاه‌هایی که دخیل در این موضوع هستند برای درج در لایحه اخذ شده است.

ستایشی گفت:

در دادگستری‌های سراسر ایران شعب ویژه‌ای برای سوء‌قصدها به آمرین به معروف اختصاص داده شده و حسب مورد به پرونده‌های مطروحه در باب حمایت از آمرین معروف رسیدگی می‌شود. کسانی که به آمران به معروف تعرضی کنند مجازات خواهند شد و هیچ تخفیف و امتیازی به این افراد داده نخواهد شد علاوه بر این شعبه ویژه دادیاری در تهران در این زمینه اختصاص یافته است و این شعبه با در نظر داشتن جامع قوانین اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

او همچنین اظهار داشت:

حکم «حبیب اسیود» پس از مراحل متکثر قانونی بنا به مستندات صادر و به مرحله اجرا درآمد. اجرای این حکم مستند دیگری است که نشان می‌دهد هیچ جنایتکاری از عقوبت جنایت خود در امان نخواهد بود. قوه قضاییه هیچ تعارفی با جنایتکاران متعدی به حقوق ملت ندارد و زود یا دیر کسانی که دست به جنایت می‌زنند مورد تعقیب و مجازات  قانونی قرار خواهند گرفت.

ستایشی گفت:

5 نفر در پرونده شهید الداغی دستگیر شدند و با قرار تامین اعم از وثیقه و بازداشت موقت در بازداشت هستند. فردی که زیر 18 سال است نیز در کانون اصلاح و تربیت در بازداشت است. پرونده در شعبه دوم بازپرسی سبزوار است.

او در خصوص پرونده فاطمه معتمدآریا و افسانه بایگان نیز گفت:

هر دو پرونده در حال بررسی مقدماتی است و پس از حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صدور قرار منع تعقیب برای متهمان پرونده اتوبوس خبرنگاران

ستایشی گفت:

کیفرخواست این پرونده از متهمین در حوزه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و ۳ متهم حقیقی دیگر درخصوص قتل غیرعمد ناشی از بی احتیاطی در رانندگی و مشارکت در تصویب قتل غیرعمدی مرحومان صادر گردیده است و در مورد شکایت از اداره کل محیط زیست استان آذربایجان غربی قرار جلب دادرسی صادر شده است اتهام اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز مشارکت در تصویب قتل غیرعمدی متوفیان بود که با توجه به عدم احراز ارکان بزه انتسابی قرار منع تعقیب صادر شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان