عملیات وعده صادق شاهکار و عملیات فضایی چند لایه بود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 9:20

عملیات وعده صادق شاهکار و عملیات فضایی چند لایه بود

شماره: 25331
Aa Aa

عصر جدیدی در منطقه آغاز شده که بازیگران اصلی آن پیروان پیامبر اعظم (ص)، ملل شجاع، معتقد و صبور امت اسلام و ستون فقرات آن مقاومت است.

محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛
عملیات وعده صادق شاهکار و عملیات فضایی چند لایه بود

محمدحسن ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه در دانشگاه تهران گفت:

این قلم است که راه را برای ارتقای جامعه بشری در پرتو علم هموار می‌کند. قلم نقش انتقال علم به انسان را دارد و قلم راه برای فراگیری همه علوم برای انسان فراهم کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، وی افزود:

جامعه آراسته به قسط که انسان‌های عادل آن را به پا می‌دارند دستاورد آراستگی به علم و تصمیمات مبتنی بر دانش است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به عملیات وعده صادق بیان کرد:

در فضای جنگ شناختی وضعیت میدان را تفسیرها و روایت‌ها تعریف می‌کنند و حماسه وعده صادق نیازمند روایت صحیح است که باید به آن پرداخت. دنیای غرب این عملیات را آغاز تحولی بنیادین در منطقه و معادلات سیاسی و نظامی تعریف می‌کند. در این نبرد درخشان رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای همسو با آنها از تمام کارت‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خود استفاده کرده و آن را به کار بردند اما ایران از تعداد محدودی از کارت‌های تهاجمی خود بهره گرفت و این نشان دهنده وضعیت میدان است به قول یکی از کارشناسان مؤسسه «برو کینز» این عملیات اقدامی از جنس هشدار بود و با این حال از نظر راهبردی، مقیاس دامنه و پیچیدگی عملیات بسیار قابل توجه بود. ایران در این عملیات محدود قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت. صهیونیست‌ها که با عملیات طوفان الاقصی نخستین شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بزرگ را تجربه کرده بودند با اشتباه محاسباتی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که در حقیقت بخشی از خاک ایران است با عملیات پیروزمندانه وعده صادق در سوگ فرو ریختن تار و پود افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی نشستند. عصر جدیدی در منطقه آغاز شده است که بازیگران اصلی آن پیروان پیامبر اعظم (ص)، ملل شجاع، معتقد و صبور امت جهان اسلام و ستون فقرات آن محور مقاومت است.

وی افزود:

نیروهای مسلح کشورمان و فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از تعداد محدودی از نسل‌های قدیمی پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک با کلاهک بارشی موفق شدند با تاکتیک‌های نوین و پیچیده پرتاب‌های خود را از دیوارهای آتش هشت لایه آمریکا و چهار لایه رژیم صهیونیستی عبور داده و به اهداف مورد نظر به اصابت برسانند. این فرماندهان فرزندان سلحشور امام و بازوان قدرتمند نیروهای مسلح کشور و رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی هستند. به گزارش شبکه الجزیره رژیم اسرائیل موفق به سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای ایرانی نگردید و آنها هم که رهگیری شدند به لطف سامانه‌های آمریکا و متحدان او بود. موشک‌هایی که با هدف اصابت به هدف شلیک شدند با حجمی بالاتر از انتظار به اهداف تعیین شده دقیقاً اصابت کردند و این عملیات اثبات کرد ایران می‌تواند هر نقطه از عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و رژیم متجاوز و کودک‌کش صهیونیستی را تنبیه کند. از نگاه کارشناسان فنی و نظامی، فکر و خیال و نگرانی از پاسخ سخت ایران برای عملیات هجومی‌تر در رژیم صهیونیستی وجود دارد. البته پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک اقدام راهبردی استراتژیک و دارای ابعاد گسترده دفاعی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی و حتی حقوقی است و از نظر کارشناسان و تحلیلگران نظامی دارای پیامدهای میان مدت و بلند مدت است که به آن اشاره می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در تشریح پیامدهای عملیات وعده صادق گفت:

این عملیات قدرت‌های کوچک و بزرگ را معطوف به خود داشت و به عنوان یک رزمایش فرامرزی تجربه‌های ارزشمندی را برای ساختار دفاعی کشور و محور مقاومت ایجاد کرد. همچنین اقدام دفاعی ایران بازندگی کشور، منطقه و محور مقاومت را افزایش داد زیرا این رخداد به منزله شکست آمریکا در بازدارندگی بود. به اذعان کارشناسان نظامی عملیات وعده صادق نمونه برجسته از شاهکار و عملیات فضایی چند لایه بود که برتری جمهوری اسلامی ایران را در طراحی، فرماندهی، مدیریت میدان و انهدام اهداف خود به نمایش گذاشت. عملیاتی که هزینه بیش از ۳ میلیارد دلاری را برای صهیونیست‌ها و متحدان آنها همراه داشت و به شناسایی قابلیت‌های دفاعی و نظامی صهیونیست‌ها و متحدانشان در میدان منجر شد که نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای ظرفیت‌های تهران و محور مقاومت ایفا خواهد کرد. در بعد سیاست داخلی عملیات وعده صادق تلاش دشمن را در حوزه جنگ شناختی، برای اعتماد زدایی و ایجاد شکاف اجتماعی و تحمیل تفکر ناامیدی و ناکارآمدی و نادیده انگاری پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و تخریب واقعیت‌ها را با چالشی جدی مواجه ساخته است و وعده صادق یک فرصت استثنایی برای ارائه گوشه‌ای از توانمندی‌های کشور در زمینه تولید فناوری‌های نظامی به ویژه صنایع هوافضا بود که می‌تواند در حوزه خلق ثروت برای ایران نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان