طراح عملیات تروریستی کرمان دستگیر شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 23 تير 1403 - 20:15

طراح عملیات تروریستی کرمان دستگیر شد

شماره: 25885
Aa Aa

واحد ضدتروریسم ۷۹ ضربه به تروریست ها وارد کرده و ۵۶۰ قبضه انواع سلاح جنگی، حدود ۴۲ هزار فشنگ جنگی و ۹ بمب آماده کشف و خنثی شده است.

بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران؛
طراح عملیات تروریستی کرمان دستگیر شد

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای اعلام کرد:

واحد ضدتروریسم این وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تیر در رویارویی مستقیم ۷۹ ضربه به تروریست ها وارد کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، در متن بیانیه وزارت اطلاعات آمده است:
 
واحد ضدّتروریسم این وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تیر ۷۹ ضربه به تروریست ها در رویارویی مستقیم با آن ها داشته است. این تروریست ها می خواستند در استان های تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر پس از حادثه پرواز اردیبهشت رئیس جمهور شهید و همراهانش و همزمان با برگزاری دو دور انتخابات ریاست جمهوری اقدامات تروریستی انجام دهند. در رویارویی ها دهها نفر از عناصر تروریست و پشتیبانان آنها دستگیر، ۵۶۰ قبضه انواع سلاح جنگی، حدود ۴۲ هزار فشنگ جنگی و ۹ بمب آماده کشف و خنثی شده است. در این مجموعه عملیات ها تعدادی از عناصر تروریست پیش از ورود به کشور و در نوار مرزهای شرقی در کمین گرفتار و به هلاکت رسیدند و برخی بازداشت شدند.

در این میان گروهک های تجزیه طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق هم با نیت سوءاستفاده از شرایط موجود می خواستند با ارسال یک محموله نظامی نیمه سنگین از طریق مرزهای شمال غرب کشور مرتکب اقداماتی تروریستی شوند اما در کمین گرفتار و پس از درگیری مسلحانه و تبادل آتش کل محموله به صورت سالم در اختیار نیروهای وزارت اطلاعات قرار گرفت.

۶ هسته عملیاتی متصل به منافقین هم مورد ضربه قرار گرفت و تمامی عناصر فعال در آن هسته ها بازداشت شدند. علاوه بر آن دو خانه تیمی و کارگاه های تولید پرتابگرهای دست ساز نیز کشف و ضبط گردید.

از مهم ترین دستاوردهای اخیر این وزارتخانه دستیابی و انتقال یکی از عناصر اصلی طراح و هادی عملیات تروریستی کرمان به نام «عبدالله کویته» به داخل کشور بود.

اطلاعات دریافتی از این تروریست در کشف بسیاری از توطئه های تکفیری ها، شناسایی دیگر عناصر اصلی و اماکن اختفای آن ها در منطقه نقش بسزایی ایفا کرده و همچنان مورد بهره‌برداری است.

وزارت اطلاعات در پایان بیانیه خود از مردم خواست در آستانه عاشورای حسینی با حفظ هوشیاری کامل هرگونه تحرکّات مشکوک به‌ویژه در مجالس و مناسبت های تاسوعا و عاشورا را به ستاد خبری وزارت اطلاعات به شماره ۱۱۳ گزارش فرمایند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان