جمهوری اسلامی نسبت به دنیا و آخرت مردم مسئول است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 7 شهريور 1403 - 18:45

جمهوری اسلامی نسبت به دنیا و آخرت مردم مسئول است

شماره: 26177
Aa Aa

محسنی اژه‌ای گفته ما باید برای مردم، زندگانی، دنیایی آباد، عزتمندانه و شرافتمندانه ایجاد کنیم و متعاقب آن از ارزش‌های الهی و دینی با جدیت پاسداری کنیم.

رئیس قوه قضاییه در نشست مشترک دولت و قوه قضاییه؛
جمهوری اسلامی نسبت به دنیا و آخرت مردم مسئول است

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در نشست مشترک دولت و قوه قضاییه گفت:

ما مسئولیت حاکمیتی داریم.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

نظام جمهوری اسلامی هم نسبت به دنیا و هم آخرت مردم مسئول است.

وی افزود:

ما باید برای مردم، زندگانی و دنیایی آباد و عزتمندانه و شرافتمندانه ایجاد کنیم و متعاقب آن از ارزش‌های الهی و دینی نیز با جدیت پاسداری کنیم و با ظلم و ظالمین و فساد و مفسدین، مبارزه‌ای مجدانه و پیگیرانه داشته باشیم.

اژه‌ای با بیان این که ما فقط واعظ نیستیم که نصیحت کنیم گفت:

اختلاف در سلیقه و تفاوت نظرات در وجوه و امور مختلف امری طبیعی است؛ مهم آن است که ما بتوانیم با تکیه و تاکید بر وجوه اشتراکی، بارهای بر زمین مانده را به دوش بکشیم و لحظه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم و حرکت در مسیر تعالی کشور و رفع مشکلات درنگ و تعلل نکنیم.

او گفت:

در قبال فردی که خطایی از او سر زده و هدفش عناد و دشمنی نیست باید رویکردی اصلاح‌مدارانه و جذب‌کننده داشته باشیم و برخورد قانونی و اصلاح‌گرایانه کرد اما نباید او را طَرد کرد.

مسعود پزشکیان نیز در این نشست گفت:

دنبال مچ‌گیری نباشیم؛‌ به مقصر تذکر دهیم. موکدا از اعضای دولت خواسته‌ام که اگر به قصوری برخوردند، از آن عبور کرده و اگر هم تقصیری مشاهده کردند دنبال مچ‌گیری نباشند و همان زمان به مقصر تذکر دهند تا مسیر خود را اصلاح کند. اگر ما از قصور و تقصیری که قابل گذشت است، نگذریم، خود را در برابر خدا قرار داده‌ایم.

او گفت:

هرگز نباید از مجازات افراد خطاکار خوشحال شد و فقط حکم الهی را در مورد آنان جاری کرد و نه بیشتر. این بالاترین و والاترین سطح رعایت حقوق بشر است که اگر به‌طور دقیق به آن عمل کنیم جامعه متحول خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان