ایران و ترکمنستان ۴ سند همکاری امضا کردند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 7 شهريور 1403 - 21:50

ایران و ترکمنستان ۴ سند همکاری امضا کردند

شماره: 26178
Aa Aa

این ۴ سند همکاری مشترک در بخش گاز، گمرکات، همکاری‌های دیپلماتیک و خواهر خواندگی دو بندر امیرآباد و ترکمن‌باشی به امضا رسیده است.

در حضور مسعود پزشکیان و رهبر ملی ترکمنستان؛
ایران و ترکمنستان ۴ سند همکاری امضا کردند

مقامات ایران و ترکمنستان در حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و رهبر ملی ترکمنستان ۴ سند همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، با حضور مسعود پزشکیان و قربانقلی بردی محمداف ۴ سند همکاری مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در بخش گاز، گمرکات، همکاری‌های دیپلماتیک و خواهر خواندگی دو بندر امیرآباد و ترکمن‌باشی به امضا رسید.

این اسناد همکاری از سوی وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی و نفت و مسئولان گمرکات دو کشور امضا شد.

مسعود پزشکیان در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان روابط ریشه‌دار و تاریخی دو کشور را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌ها عنوان کرد و گفت:

ما ضمن پایبندی نسبت به تفاهمات و پیمان‌های صورت گرفته میان دو کشور برای رفع موانع و چالش‌های پیش‌روی گسترش روابط آمادگی کامل داریم.

وی توافقات صورت گرفته میان ایران و ترکمنستان در بخش گاز را اقدامی راهبردی در جهت تبدیل ایران به هاب گازی منطقه و در چارچوب تامین منافع دو کشور عنوان کرد و افزود:

بنده شخصا اجرای توافقات و تعهدات به امضا رسیده میان دو کشور را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم در دیدار آتی که در عشق‌آباد انجام خواهد شد، شاهد تحقق و اجرای کامل این توافقات باشیم.

قربانقلی بردی محمداف رهبر ملی ترکمنستان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت توسعه روابط میان دو کشور برای ترکمنستان و ابراز خرسندی از سطح بسیار خوب همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تهران-عشق‌آباد، بر عزم دولت این کشور برای حمایت از ابتکارات بین‌المللی ایران تاکید کرد.

رهبر ملی ترکمنستان در ادامه با اشاره به تلاش‌های این کشور در زمینه استقرار صلح و ثبات در منطقه، بر علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور تاکید کرد و گفت:

ترکمنستان همچنین علاقمند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و افزایش همکاری‌ها در حوزه دریای خرز است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان