«آموزش عفاف به پسران» ضرورت دارد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 15:36

«آموزش عفاف به پسران» ضرورت دارد

شماره: 24335
Aa Aa

 انسیه خزعلی گفته گاهی اوقات حجاب و عفاف فقط به زنان و دختران جهت دهی می‌شود در حالی که باید این موضوع برای مردان و پسران چه در مدرسه چه در دانشگاه و حتی در دوره سربازی آموزش‌هایی در نظر گرفته شود تا زیست عفیفانه تری داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده؛
«آموزش عفاف به پسران» ضرورت دارد

 انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در یک نشست خبری گفت:

امیدواریم محور حرکت زنان مقاومت باشد و امیدواریم بتوانیم صدای مقاومت را به سراسر دنیا برسانیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، وی اظهار داشت:

برای شناسایی بانوان که فعالیت در صحنه‌های مختلف داشته و با حفظ خانواده اقدامات تاثیرگذار داشته اند اقدامات لازم صورت گرفته و در سامانه بانوان تاثیرگذار ۸ کارگروه مشخص شده و افرادی که در سامانه ثبت نام می‌کنند در یکی از این کارگروه‌ها حیطه فعالیت خود را مشخص می‌کنند. بعد از پایان ثبت نام داوری‌ها آغاز می‌شود و بعد ارزیابی تخصصی خواهد شد و با رای مردم بانوی تاثیرگذار در سطح ملی مشخص خواهد شد. این زنان تاثیرگذار در حیطه‌های مختلف و در مقاطع مختلف حضور دارند و در مقاطع مختلف به ویژه بهمن ماه از این زنان تقدیر خواهیم کرد. شناسایی بانوان توانمند و استفاده از آن‌ها برای رفع مشکلات منطقه یک برنامه مستمر است و در این برنامه از ظرفیت‌های مختلف محلات از جمله مساجد استفاده خواهد شد همچنین از دهیاران زن کمک گرفتیم تا حمایت‌های بیشتری از زنان روستایی داشته باشیم و از مهاجرت زنان روستایی جلوگیری شود امیدواریم زنان تاثیرگذار به شهر‌های بزرگ اکتفا نکرده و در شهر‌های کوچک و روستا‌ها نیز گسترش پیدا کند قطعا از ظرفیت مساجد، سرا‌های محله و ... استفاده خواهد شد.

خزعلی گفت:

درخصوص حجاب و عفاف لازم است که آموزش و مهارت آموزی برای دختران، خانواده‌ها و پسران در نظر گرفته شود. گاهی اوقات حجاب و عفاف فقط به زنان و دختران جهت دهی می‌شود در حالی که باید این موضوع برای مردان و پسران چه در مدرسه چه در دانشگاه و حتی در دوره سربازی آموزش‌هایی در نظر گرفته شود تا زیست عفیفانه تری داشته باشیم. همچنین در طرح زیست عفیفانه که با همکاری آستان قدس در مدارس انجام می‌شود آسیب شناسی صورت گرفته و آموزش‌هایی به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارائه شود.

او درباره لزوم تاسیس مهد‌های کودک در ادارات و همچنین دورکاری زنان گفت:

قرار بود اتاق مادر و کودک در ادارات راه‌اندازی شود در خصوص دورکاری هم تا جایی که امکان دارد ادارات همکاری لازم را داسته باشد و از نظر قانونی منعی درخصوص دورکاری زنان وجود ندارد و اگر کاری قابلیت دورکاری دارد امیدواریم مدیران مربوطه همکاری لازم را داشته باشند. در زمینه ساختاری نیز ارتقای ساختار زنان و مشاوران در ادارات و سازمان‌ها در آغازین ماه‌های دولت صورت گرفت. تخصیص اعتبارات خاص استانی برای زنان و خانواده از اقداماتی است که در این دو سال صورت گرفته است همچنین بیمه‌های ناباروری، مادران باردار تا پایان شیردهی و صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار از جمله اقداماتی است که طی این دو سال صورت گرفته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان