دروس عمومی از کنکور حذف شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 23:32

دروس عمومی از کنکور حذف شد

شماره: 19478
Aa Aa

از سال آینده سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بیشتر شده و به ۴۰ درصد خواهد رسید. همچنین کنکور دو بار در سال برگزار و نتایج آن به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ خواهد شد.

شناسایی استعدادهای برتر عین عدالت است؛
دروس عمومی از کنکور حذف شد

محسن زارعی، رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ایران در آیین تجلیل از برترین های کنکور سراسری استان کرمانشاه از حذف دروس عمومی از کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با اظهار کرد:

از سال آینده سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بیشتر شده و به ۴۰ درصد خواهد رسید. همچنین کنکور سراسری دو بار در سال برگزار و نتایج آن به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ خواهد شد. این موضوع به معنی حذف سهم دروس عمومی نیست و سهم آن ها در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد. حذف دروس عمومی از کنکور سراسری در راستای توجه بیشتر به یادگیری عمیق این دروس انجام گرفته است.

زارعی با بیان اینکه برگزاری کنکور سراسری به سبک گذشته باعث توجه کمتر بر یادگیری عمیق از سوی دانش آموزان شده بود گفت:

برگزاری کنکور سراسری به مدل قبلی سبب شده بود دانش آموزان توجه کمتری به دروس داشته و بیشتر دنبال کلاس های کنکوری و تست زنی بروند که این موضوع کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت:

اخیرا در فضای مجازی عنوان کرده اند که ۷۷٫۵ درصد رتبه های زیر سه هزار کنکور سراسری امسال در مدارس غیردولتی و از جمله مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کرده اند در حالی که مدارس استعدادهای درخشان زیرمجموعه مدارس دولتی هستند. اینکه استعدادهای برتر را شناسایی کرده و پرورش دهیم نه فقط بی عدالتی نبوده بلکه عین عدالت است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان