شیوع موج هشتم کرونا آمار مراجعه به مراکز درمانی را افزایش داد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:38

شیوع موج هشتم کرونا آمار مراجعه به مراکز درمانی را افزایش داد

شماره: 21661
Aa Aa

از دیروز تا امروز ۶۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی و ۳۸۴ نفر از آنها بستری شدند. ۲۴ نفر از بیماران مبتلا نیز خود را از دست دادند.

۵۹۲ نفر از مبتلایان کرونا تحت مراقبت قرار دارند؛
شیوع موج هشتم کرونا آمار مراجعه به مراکز درمانی را افزایش داد

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرکز کنترل عملیات اورژانس گفت:

شاهد موج هشتم ویروس کرونا در ایران هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

موج هشتم ویروس کرونا باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است و مهمترین مسئله برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تزریق واکسن است بنابراین از آن دسته از مردم که از مدت تزریق آخرین واکسن‌شان ۶ ماه می‌گذرد تقاضا داریم که برای تزریق مجدد به مراکز بهداشتی مراجعه کنند. لازم است آن دسته از مردم که بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و دیابت و کهولت سن دارند حتما برای تزریق واکسن اقدام کنند.

عین‌اللهی از مردم خواست در دید و بازدیدهای نوروزی حتما از ماسک استفاده کرده و اگر دارای علائم سرماخوردگی هستند از تردد در اجتماع خودداری کنند.

  •  

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ نفر از بیماران ویروس کرونا در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۵ هزار و ۱۹۶ رسید.

از دیروز تا امروز ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی و ۳۸۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ نیز به ۷ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۵۳۱ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ نفر از بیماران کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۵ هزار و ۱۹۶ رسید.

۵۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر ۱۳ شهر در وضعیت قرمز، ۴۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۹۴ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان