همه اساتید و دانشجویان اخراجی بازگردند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 8 شهريور 1403 - 16:48

همه اساتید و دانشجویان اخراجی بازگردند

شماره: 26185
Aa Aa

حسین سیمایی صراف وزیر علوم نیز گفته سروصدای شبه علم خیلی بلند است و کسانی که علمی فکر نمی کنند به راحتی تن به خرافه، خیالات و توهمات می‌دهند.

مسعود پزشکیان در آئین تکریم و معارفه وزیر علوم؛
همه اساتید و دانشجویان اخراجی بازگردند

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در آئین تکریم و معارفه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: 

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار کرد:  

این همه دانشگاه را برای چه می خواهیم؟ با چه کیفیتی؟ برای حل چه مشکلی؟ جوانان کشور و بچه های پاک و بیگناه را می آوریم و ۴ سال و ۱۰ سال وادار می کنیم درس بخوانند بعد بیرون می آید می گوییم کار ندارید.

او گفت:

آدم هایی باید تربیت کنیم که به درد جامعه بخورند. عالمی که عمل نداشته باشد به چه درد می خورد؟ جوان تربیت می کنیم و افتخار می کنیم نخبه تربیت کردیم اما چند درصد از نخبگان ما در این کشور می مانند؟ چرا نمی‌مانند؟ چگونه آنان را تربیت کردیم که نخبگان ما می روند و می خواهند برای جای دیگر کار کنند. چرا؟ برای اینکه از ابتدا آموزشی که می دهیم ایراد دارد.

پزشکیان اظهار کرد:

هیچ ظلمی بالاتر از این نیست من آدمی را به کار بگیرم که برای مردم مشکل ایجاد کند. حق را باید به مردم داد. کسی که یک کلمه به ما یاد دهد ما را بنده خود می کند. آنوقت ما اساتیدی که ما را به اینجا رساندند کنارمی زنیم و فردی جوان را بالای سر این افراد قرار می‌دهیم که به این اساتید هم بی احترامی می‌کند. بنده اعلام کردم در خصوص همه اساتیدی که به هر طریقی دانشگاه‌ها با آنان لغو قرارداد یا اخراج کردند بازنگری کنید. دانشجوها را بازگردانید. حق است دانشجو حرف بزند. دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد او فردا و آینده کشور است. دانشجو باید بتواند سؤال کند.  برپایی کرسی آزاداندیشی که مقام معظم رهبری بر روی آن نیز تاکید داشتند یعنی اینکه دانشجو بتواند حرف خود را مطرح کند. ما باید با منطق جواب دانشجو را بدهیم. دانشجو را می توان هدایت و توجیه کرد و اگر  هم حق با دانشجو است من باید خودم را اصلاح کنم نه اینکه او را محروم کنم. اگر دانشجو عیب من را می گوید به جایی که او را بشکنم باید خودم را بشکنم. اگر توانستیم این را بپذیریم آن وقت مملکت آباد می شود. ظالم‌تر از کسی که به مردم دروغ بگوید یا تکذیب فردی که حرف حق را گفت، نیست. کسی که حرف درست را بزند و در مقابل حرف درست سر خم کند متقی است. از آقای زلفی گل دانشمند و محقق تشکر می کنم. بنده در حوزه علمی بحث‌هایی با ایشان دارم اما بحث علمی دعوا ندارد. حرف درست را همیشه می‌پذیریم. ما تصور می‌کنیم من چون در رشته خودم نخبه‌ام در همه چیز می توانم نظر دهم در حالی که اینگونه نیست. در هر حوزه‌ای باید از نظرات کارشناسان استفاده شود. 

پزشکیان بیان کرد:

ما به دانشگاه و دانشگاهیان دل بستیم. اگر وحدت و انسجام را نداشته باشیم کاری پیش نمی رود. من هر حرف حقی که بیاید می پذیرم. 

حسین سیمایی صراف وزیر علوم نیز در آیین تکریم و معارفه وزیر علوم دولت چهاردهم گفت:

سروصدای شبه علم خیلی بلند است و سد راه ما شده عده‌ای می‌گفتند ما به کرونا اعتقاد نداریم، مگر کرونا امری عقیدتی است؟ گاهی فرهیختگان ما فقط در رشته خودشان متخصص هستند اما تفکر علمی ندارند.

او ادامه داد:

ای کاش برای همه رشته ها دو واحد فلسفه علم اجباری شود. کسانی که علمی فکر نمی کنند به راحتی تن به خرافه، خیالات و توهمات می‌دهند

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان