کدام معلم «خلیفة الله» است؟ | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:39

کدام معلم «خلیفة الله» است؟

شماره: 22079
Aa Aa

آیا معلمانی هم که ثمره آموزش آن‌ها ترویج مفاسد در عالم است در زمره خلیفه‌الله قرار می‌گیرند؟ مفاسد دنیا ماحصل فعالیت معلمانی است که توان خود را در استخدام غیرخدا قرار داده‌اند| کارگران جدید در زندگی و معیشت درمانده‌تر از قبلی ها هستند.

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛
کدام معلم «خلیفة الله» است؟

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه مشهد کارگران و معلمان را حیات‌بخش زندگانی اجتماعی مردم در تمام ادوار خواند.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار کرد:

مهم‌ترین مسائل نظام به تکریم و پشتیبانی از این دو قشر مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه معلمان شریف‌ترین و عزیزترین قشرها و مشاغل هستند افزود: 

اگر ما بخواهیم بالاترین عنوان را برای معلمان در نظر بگیریم عنوان «خلیفة الله» بودن آن‌هاست. معلم در جایگاه خلیفه‌الله است اما سؤال این است که کدام معلم؟ آیا معلمانی هم که ثمره آموزش آن‌ها ترویج مفاسد در عالم است در زمره خلیفه‌الله قرار می‌گیرند؟ حقیقت آن است معلمی خلیفه‌الله است که انسان‌ها را به خدا نزدیک‌تر کند و در حال ارتقای سطح فکری انسان‌ها در حوزه شناخت خدا، شناخت دین و شناخت معارف باشند. در عالم معلمان بسیاری هستند و با این حال مفاسد بسیاری هم در دنیا وجود دارد. این مفاسد ماحصل فعالیت همه معلمانی است که توان انتقال دانش خود را در استخدام غیرخدا قرار داده‌اند و برادران و خواهران معلم و آموزگار نیز بدانند که خلیفه خدا بر زمین هستند مادامی‌که دانش‌آموزانشان با تدریس و تعلیم آن‌ها در جریانی قرار بگیرند که ختم به آشنایی با خدا باشد. بر همین اساس همه آن عزیزانی هم که در فضای مجازی در مقام مجاهده با تلقین‌های دشمنان خدا و در برابر فتنه استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند و در مقام جهاد تبیین هستند در زمره ارزشمندترین معلمان قرار می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت جریان کار و کارگری نیز اظهار کرد:

رهمان‌طور که ستون فقرات عامل قوام بدن است تولید نیز بدون مجاهده کارگران قابل اقامه نیست.

وی افزود: 

مشکل امروز ما این است که حقوق کارگران افزایش پیدا می‌کند اما کارگران جدید با اینکه حقوق بیشتری نسبت به قدیمی‌ترهای خود دریافت می‌کند اما در زندگی و معیشت خود درمانده‌تر از قبل هستند.

 علم‌الهدی با تأکید بر ضرورت صیانت از امنیت شغلی و معیشت کارگران گفت:

اینکه شما امنیت ذهنی کارگر را تأمین کنید فقط منوط به افزایش حقوق نیست. درگذشته صاحب‌کار همیشه دغدغه داشت که با قربانی کردن یک گوسفند، گوشت آن را بین کارگران توزیع کند تا گوشت از سفره کارکنان کارگاهش حذف نشود. علاوه بر این، کارفرمایان همیشه تلاش داشتند تا اگر شده در نزدیکی کارگاه خود نیز مسکنی فراهم کنند تا کارگر نگران سقف بالای سر خانواده‌اش نباشد. عزیزان کارفرمای ما باید این مسئله را جزو سرمایه‌گذاری خود بدانند و مسئولان هم باید به سمتی بروند که کارگر به‌موازات افزایش حقوق از نظر معیشت، مسکن و پوشاک نیز دغدغه تأمین نداشته باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان