۱۰۰ هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی ایران اضافه شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 19 تير 1403 - 13:58

۱۰۰ هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی ایران اضافه شد

شماره: 25849
Aa Aa

شاهد حضور هواپیماهای ایرانی در دنیا و هواپیماهای خارجی در ایران هستیم و بیش از ۴۰ موافقت‌نامه بین المللی با همسایگان و روسیه امضا شده است.

با اعلام محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی؛
۱۰۰ هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی ایران اضافه شد

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور از اضافه شدن ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور طی ۳۳ ماه دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در یک نشست خبری اظهار کرد:

در سال ۱۴۰۰ صنعت هوایی کشور در معرض تهدیدات بسیاری از جمله کرونا، وضعیت اقتصادی نامناسب شرکت‌های هواپیمایی در دنیا و کشور ما، وضعیت نامناسب ناوگان هوایی به دلیل کمبود نقدینگی، زمین‌گیر شدن هواپیماها، خروج متخصصان از کشور، تشدید تحریم‌ها ظالمانه و حملات سایبری متعدد و ...بود. با همکاری و همراهی مراکز پژوهشی برنامه‌ای با چهار راهبرد طراحی شد که این چهار راهبرد شامل تاب آوری، توسعه ناوگان، نوسازی ناوگان و ساخت هواپیماهای بومی است.

وی بیان اینکه امروز شاهد حضور هواپیماهای ایرانی در دنیا و هواپیماهای خارجی در ایران هستیم عنوان کرد:

بیش از ۴۰ موافقت‌نامه بین المللی با همسایگان داریم و تفاهمنامه ای نیز با کشور روسیه به عنوان کشوری صاحب تجربه در بخش هوانوردی امضا شده است.

او گفت:

ارتقا جایگاه ساختاری سازمان هواپیمایی، عضویت ایران در پنل‌های ایکائو، امضای تفاهمنامه‌های بین‌المللی، افزایش پروازهای بین المللی، تعمیر هواپیماهای غیر ایرانی در ایران، اهدای گواهینامه فرودگاهی، گسترش ناوگان هوایی، تدوین برنامه‌های توسعه صنعت هواپیمایی از جمله اقدامات در دولت سیزدهم بود. در تامین قطع مشکلات جدی داشتیم اما با حضور شرکت‌های دانش بنیان و نیروهای متخصص داخلی در حال حاضر در این زنجیره بیش از ۲۰۰۰ قطعه ساخته می‌شود.

محمدی‌بخش با بیان اینکه در سه سال گذشته با وجود مواجهه با انواع تحریم‌ها و مشکلات ایمنی و امنیت در صنعت هوایی در عالی‌ترین سطح رعایت شد افزود:

امروز ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی به کشورمان پرواز دارند و در حوزه حمل باری با پنج قاره جهان کار می‌کنیم. بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در این ۳۳ماه به ناوگان هوایی کشور اضافه شده که ۵۵ فروند از این میزان به چرخه عملیاتی آمده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان