از اظهارات خویش در مورد پوتین عقب نشینی نمی کنم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 5:41

از اظهارات خویش در مورد پوتین عقب نشینی نمی کنم

شماره: 17263
Aa Aa

او با بیان این که اظهارات او بر اساس احساسات وی در آن روز بیان شده اند گفته برایش مهم نیست پوتین اظهاراتش را تنش زا و تشدید کننده تلقی کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا؛
از اظهارات خویش در مورد پوتین عقب نشینی نمی کنم

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت که از اظهاراتش مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین نباید در قدرت باقی بماند عذرخواهی نمی کند و از آنها عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:
من از هیچ چیز عقب نشینی نمی کنم.

بایدن تاکید کرد که وی به تغییر سیاست این کشور اشاره نکرده بلکه اظهارات او بر اساس احساسات وی در آن روز بیان شده اند:

من خشم اخلاقی خود از نحوه برخورد پوتین و اقدامات این مرد ابراز کردم. من به تازگی با آن خانواده ها (اوکراینی) بوده ام. چه آن روز و چه امروز به تغییر سیاست آمریکا اشاره نمی کنم. برای این اظهارات هیچ عذرخواهی نمی کنم. اگر پوتین به اقدامات خود ادامه دهد به فردی منفور در سراسر جهان تبدیل خواهد شد. آنچه رهبران جهان از اظهارات خارج از متن او در لهستان برداشت کنند نه منجر به تقویت و نه منجر به تضعیف ناتو می شود.

وی با بیان این که ناتو هیچگاه مانند امروز قوی نبوده است گفت که مخاطب اظهارات او در لهستان مردم روسیه بوده اند:

آخرین بخش سخنرانی من خطاب به مردم روسیه بود. نه تنها خطاب به مردم روسیه بلکه با همه مردم جهان صحبت می کردم. اینگونه رفتار (پوتین) کاملا غیرقابل قبول است و روش برخورد با آن، تقویت ناتو و حفظ اتحاد آن و کمک به اوکراین است.

او گفت برایش مهم نیست پوتین اظهاراتش را به عنوان تنش زا و تشدید کننده تلقی کند:

برایم مهم نیست که او چه فکر می کند. او کاری که باید انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سلطنتی ورشو، پایتخت لهستان که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا به‌صورت مستقیم پخش می‌شد، خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت:

به خاطر خدا، این مرد نمی تواند در قدرت باشد.

وی با تاکید بر اینکه تنها فرد مقصر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است گفت پوتین با حمله خود به اوکراین، دموکراسی را خفه کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان