در برابر غرب بن‌بست‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قرار دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 20:29

در برابر غرب بن‌بست‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قرار دارد

شماره: 22307
Aa Aa

آمریکا تنها ابرقدرت جهان نیست. پرچم حق باید همیشه برافراشته باشد و کوتاه کردن دست بیگانگان از منطقه از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی است.

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه تهران؛
در برابر غرب بن‌بست‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قرار دارد

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت گفت:

قدرت‌هایی از شرایط مطلوب برخوردارند که در مسیر حق و عدالت قدم بگذارند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

امروز مردم همانطور که حاکمان قبلی را مورد نقد قرار می‌دهند حاکمان فعلی‌شان را هم مورد نقد قرار می‌دهند. قضاوت مردم شاخصی است برای شناخت انسان‌های صالح. باید نگاه عمومی را رصد کرد و با تحلیل و تبیین نقد دیگران به اصلاح خویش پرداخت. رمز موفقیت حاکمان، مدیران و آحاد مردم آراستگی به عمل صالح و مهمترین ویژگی عمل صالح پشتوانه علمی و معرفتی و ایمانی فرد است.

ابوترابی‌فرد در خطبه دوم با اشاره به بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش نیز گفت:

این اقدام را باید یک اقدام اقتدارآفرین و شایسته توصیف کرد. در این حرکت اقتدارآفرین ناوشکن‌های دنا و جماران که نماد دانش و تخصص و فناوری ایرانی هستند، توانستند چهار بار از خط استوا عبور کنند و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی ارتش را در برابر نگاه جامعه جهانی به نمایش درآورند. قدرت دریایی مجموعه‌ای از قابلیت‌های وابسته به دریاست که می‌تواند کنترل آب‌ها و منافع موجود در دریا را در اختیار داشته باشد و از دسترسی دشمن به آنها جلوگیری کند. امروز نیروی دریایی ارتش در این جایگاه فاخر قرار گرفته و حضور با اقتدار در اقیانوس‌ها و تنگه‌ها واقعاً بی‌نظیر است.

خطیب جمعه تهران از دولت نیز به خاطر سیاست خارجی تحکیم نگاه به شرق و تحکیم روابط با همسایگان قدردانی کرد:

این راهبرد یکی از راهبردهای سازنده محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت:

در برابر غرب و آمریکا بن‌بست‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی قرار دارد و دیگر آمریکا تنها ابرقدرت جهان نیست و جهانی شدن اقتصاد نتوانسته چهارچوبی برای حکمرانی جهانی به وجود آورد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد:

پرچم حق باید همیشه برافراشته باشد و کسانی که می‌توانند این پرچم را در سراسر عالم بر دستان مقتدر خویش حمل کنند شخصیت‌های بصیر و آراسته به علم و تصمیمات صحیح هستند. باید پیوندهای فرهنگی، دینی و اجتماعی و اقتصادی ملت ایران را با کشورهای منطقه و مسلمان تقویت کنیم. ما یک امت هستیم و کوتاه کردن دست بیگانگان از منطقه از راهبردهی اصلی جمهوری اسلامی ایران است. روابط گسترده سیاسی و فرهنگی با بغداد، مسقط و دوحه و ارتقای سطح روابط تهران و ریاض می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سازمان همکاری‌های اقتصادی خلیج فارس ایفا کند و همچنین مسیر را برای ارتقای همکاری‌های امنیتی هموار سازد. تعامل با همه کشورهای جهان متناسب با نگاه آنها به جمهوری اسلامی ایران موجب رفع تهدیدات علیه کشورمان خواهد شد و این موضوع باید در دستورکار دستگاه دیپلماسی کشور قرار داشته باشد. از همه مهمتر اینکه دیپلماسی اقتصادی از مهمترین اصولی است که باید نسبت به آن پایبند بود چون توانمندی اقتصادی نقش مهمی در سیاست خارجی دارد و اقتصاد رکن اساسی سیاست خارجی محسوب می‌شود. باید میان عناصر اقتصاد ملی با اقتصاد بین‌الملل پیوند عقلانی برقرار شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان