قدرت آمریکا رو به افول است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 20:26

قدرت آمریکا رو به افول است

شماره: 23332
Aa Aa

نظم جدید جهانی با افول قدرت آمریکا در حال رقم خوردن است و ائتلاف های منطقه ای مثل شانگهای در برابر قدرت آمریکا در حال قدرت گرفتن است؛ امروز ابتکار عمل در دست مجاهدین فلسطینی است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
قدرت آمریکا رو به افول است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست با علما و نخبگان اهل تسنن سراسر این کشور اظهار کرد:

نشستن پای سخن کسانی که سخن از دین و مشکلات جامعه می گویند و دغدغه مذهبی دارند مغتنم است. 

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

اولین شاخص امت این است که جامعه‌ای منسجم و متشکل به سمت هدف حرکت می کند. امت هیچ‌گاه توقف و ایستایی ندارد و همواره پویا و در حال حرکت است. حرکت کردن، هدفدار بودن و مقصد داشتن و وجود پیامبر (ص) که محور وحدت همه مسلمانان است ویژگی امت اسلامی است. ویژگی علمای اهل اسلام این است که دنبال رضای خداوند بوده و توجه به مردم داشته و همراه مردم هستند. جاری کردن سخن مردم بر زبان و دنبال حق مردم بودن بسیار اهمیت دارد. 

رئیسی ادامه داد:

همه باید به منافع ملی بیندیشیم. هرچه به نفع عزت کشور و مردم است باید به آن سمت حرکت کنیم. یک جامعه متحد اسلامی بزرگترین مانع برای استکبار و نظام سلطه است. بعد از جنگ جهانی اول و دوم که دو قدرت شرق و غرب شکل گرفت و بعد از فروپاشی شوروی نظام سلطه تنها مانع خود را مسلمانان متحد می‌دید و دست به اقداماتی زد که این قدرت را بشکند و با فعال کردن امپراتوری رسانه ای خود تلاش کرد بین مسلمانان اختلاف بیندازد. گروه های تکفیری را راه انداخت تا خون ریزی به راه بیندازد و به امت اسلامی ضربه بزند. اقدام دیگر توهین به مقدسات اسلامی از جمله قرآن و پیامبر اسلام (ص) و ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی بود. اهانت به قرآن اهانت به همه ادیان الهی است. این اقدامات همه حلقه های یک زنیجر است. امروز وظیفه مسلمانان افتخار راهبرد وحدت است. پیشرفت اسلام در گرو وحدت و انسجام است. وحدت نه تاکتیک بلکه یک راهبرد است. این راهبرد توسط ایران دنبال می شود.

او با بیان اینکه هرکسی دانسته یا نادانسته در جهت تضعیف وحدت اسلامی اقدام کرد در راهبرد دشمن قدم برداشته است گفت:

نظم جدید جهانی با افول قدرت آمریکا در حال رقم خوردن است و ائتلاف های منطقه ای مثل شانگهای در برابر قدرت آمریکا در حال قدرت گرفتن است. امروز ابتکار عمل در دست مجاهدین فلسطینی است. جریان مقاومت جریان پیروز است و کسانی که سخن سازش می کردند دیگر از سازش نمی گویند. امروز در ادبیات مستکبرین حمله به ایران حذف شده زیرا ایران قدرتمند شده است. خون شهدا و تلاش برای رشد علم  و پیشرفت اقتصادی، حضور مردم در صحنه، تولید قدرت کرده است.

رییسی افزود:

کشور ظرفیت‌های بسیار دارد و کارهای بسیاری انجام شده است. چهره شهرها و استان‌ها نسبت به قبل انقلاب متفاوت شده اما باید کارهای زیادی انجام شود. باید تلاش کنیم تا مشکلات برطرف شود. مناطق مرزی اولویت دولت است. این موضوع درباره ایران هم صادق است و امروز سخن از حمله و تهاجم به ایران هم از ادبیات مستکبران حذف شده است. چون ایران امروز با ایران دیروز متفاوت و قدرتمند است و این قدرت را خون مطهر شهیدان و ۱۵ هزار شهید اهل سنت، تلاش و حضور مردان و زنان ایرانی در صحنه‌ها و مناسبت‌هایی مانند ۲۲ بهمن و روز قدس، علم و پیشرفت اقتصادی در کشور، تولید کرده است. امروز همراهی امت اسلامی با نظام جمهوری اسلامی ایران در اربعین حسینی جلوه‌گیر است و همگان از شیعیان و اهل سنت و حتی ادیان دیگر در این مسیر گام برمی‌دارند.  

رئیسی گفت:

چهره‌ شهرهای ایران با پیش از انقلاب متفاوت شده و کارهای بسیاری در راستای پیشرفت کشور انجام شده اما بازهم باید بیشتر انجام شود.

او از وجود و فعالیت ۱۷ هزار مسجد و پایگاه مذهبی فعال در کشور خبر داد و گفت:

امروز در کشور ۴۵۰ مدرسه علمیه فعال، ۲۹۰۰ پایگاه نماز جمعه و اجتماعات گسترده و ۱۲ هزار امام جماعت وجود دارد.  

وی بیان کرد:

رفع محرومیت از مناطق مرزی و محروم اولویت دولت است و طبق آماری که به رهبر معظم انقلاب اعلام کردم در شروع دولت سیزدهم با ۲۲ هزار مگاوات کسری و ناترازی وجود داشت که از این مقدار ۷ هزارمگاوات تولید شد و باقی‌مانده آن تا ۳۵ هزار مگاوات را در دستور تولید داریم.  

او گفت که در بخش‌های مختلف مدیریتی در دولت شاهد حضور افراد با نگاه‌های مختلف اعم از شیعه و سنی هستیم.  

وی از خریداری ۱۰ میلیون تن گندم خبر داد:

این به معنای فعال شدن کار کشاورزی است و کالای مورد نیاز اساسی کشاورزی در کشور یعنی گندم، برنج و ذرت ۲۲ درصد رشد داشته است. تولید از زیر صفر به ۶ درصد و ابزار تولید ۱۹ درصد رشد داشته است که نشانه‌های خوبی است.

او با بیان اینکه وضع معیشتی مردم همواره مورد توجه و دغدغه دولت است گفت:

خانواده‌های محروم در کنار یارانه دریافت، بیمه سلامت شدند و ۶ میلیون از خانواده‌های محروم بدون دریافت ریالی بیمه شدند و به سمت کاهش سهم سلامت در سبد هزینه‌های خانواده‌ها هستیم. دولت شبانه‌روز برای کاهش مشکلات تلاش می‌کند، آینده برای امت اسلامی و هم برای کشور ایران روشن و امیدوار کننده است. دشمن در پی یأس است و نباید به این اجازه داد. علمای اهل سنت و شیعه در تریبون‌های مختلف و نماز جمعه در سخن مردم را امیدوار کنند و دولت هم در عمل این کار را انجام خواهد داد.  

رئیسی با بیان اینکه مایوس کردن مردم به نفع کشور نیست و دشمن از آن لذت می‌برد گفت:

دشمن این مطالب یاس‌آور را بارها نشر و بازنشر می‌کند و درپی اختلاف است و برخی بدانند که دشمن علاقه‌ای به شخص و رسانه ندارد. جمهوری اسلامی ایران با توجه به تأکیدات بنیانگذار خود درباره موضوع فلسطین و قدس نمی‌تواند از این موضوع دست بکشد و حمایت از مردم مظلوم این کشور  و دیگر مسلمانان جهان از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است. بنابر تأکید رهبری، جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشور همسایه و منطقه مناقشه‌ای ندارد و این سیاست ایران است و دشمن ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است و با همه مسلمانان برادر هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان