مبالغ آزادشده برای رفع نیازهای مردم استفاده می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 16 تير 1403 - 0:59

مبالغ آزادشده برای رفع نیازهای مردم استفاده می‌شود

شماره: 23524
Aa Aa

تاکنون هیچ انحرافی در صنعت هسته‌ای ایران رخ نداده ور آمریکا باید پاسخ بدهد که چرا تحریم‌ها و فشارها را بر ایران اعمال می‌کند؟

ابراهیم رئیسی در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی؛
مبالغ آزادشده برای رفع نیازهای مردم استفاده می‌شود

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی در پاسخ به سؤال مدیر شبکه NBC درباره نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده اظهار کرد:

مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است و ما در جهت رفع نیاز مردم استفاده خواهیم کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در پاسخ به سؤال مدیر رویترز درخصوص توافقنامه ۲۰۱۵ هسته‌ای و گفت‌وگوی تهران و واشنگتن گفت:

در موضوع هسته‌ای، آمریکا، اروپا و جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را برعهده داشتند که براساس گزارش آژانس ایران به تعهدات خود پایبند بوده و در مقابل آمریکا نقض پیمان و میثاق شکنی کرده است و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بیش از ۱۵ بار اعلام کرده است که ایران در صنعت هسته‌ای خود هیچگونه انحرافی نداشته و صنعت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. دوربین‌های آژانس نظارت الکترونیکی خود را دارند و بازرسان آژانس در نظارت‌های خود تایید کرده‌اند تاکنون هیچ انحرافی در صنعت هسته‌ای ایران رخ نداده است. با این تفاسیر آمریکا باید پاسخ بدهد که چرا تحریم‌ها و فشارها را بر ایران اعمال می‌کند؟

او در پاسخ به سردبیر مجله نیوزویک درباره آینده روابط منطقه‌ای ایران با کشورهایی همچون عربستان، مصر، اردن و امارات گفت:

سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به عربستان و امارات سیاست همسایگی است. سیاست دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشورهای همسایه است. بنای ارتباط با تمامی کشورهای همسایه را داریم. اگر اخلالی در برخی موارد وجود داشته به علت دخالت بیگانگان بوده است. اگر آمریکا دست از دخالت در کشورهای منطقه خلیج فارس و مناطق مختلف جهان بکشد و به امور داخلی خود بپردازد قطعا وضعیت کشورها و ارتباط آنها بیش از گذشته حسنه خواهد شد و ارتقا خواهد یافت. دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ وجه امنیت‌ساز نیست.

وی با بیان اینکه طبق آمار و گزارش‌های رسمی در سال گذشته میلادی بیش از هزار نفر از مردم توسط پلیس آمریکا به قتل رسیدند گفت:

چرا رسانه‌های غربی این‌موضوع را پیگیری نکردند؟ خانمی چند روز پیش در یک فروشگاه در ایالت متحده مشکوک به سرقت بود توسط سه پلیس به قتل رسید. چرا رسانه‌های غربی موضوع اتهام این فرد را پیگیری نکردند؟ چرا تعرض به رنگین‌پوست‌ها دغدغه رسانه‌های غربی نیست؟ دختران‌محجبه در فرانسه به علت داشتن حجاب از تحصیل باز مانده‌اند. چرا به این موضوع پرداخته نمی‌شود؟ چرا از کشورهایی که صاحب قدرت هسته‌ای هستند سؤال نمی‌شود به چه علت قدرت هسته‌ای دارید؟

او با بیان اینکه در ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان بیش از ۱۸۰ هزار نفر کشته و بیش از ۳۵ هزار کودک معلول شدند گفت:

چرا حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان دغدغه رسانه‌های غربی نیست؟ میلیاردها دلار از پول مردم آمریکا در این زمینه هزینه شد. موضوع  هسته‌ای، حقوق بشر، زن و حجاب، بهانه است.

او با اشاره به شکست سیاست فشار حداکثری و تحریم ایران بنا به اذعان مقامات آمریکایی گفت:

پیشنهاد من به مدیران رسانه‌های آمریکایی آن است که از مقامات خود بخواهید در اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران تجدید نظر کنند چرا که ملت ایران اراده کرده بر مشکلات خود فایق آید و تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.

وی عنوان کرد:

اساس کار رسانه‌هایی که تحت نظر نظام سلطه اداره می‌شود بیان حقایق و آگاهی بخشی به مردم و جوامع نیست و صرفا خواسته‌های قدرتمندان و سلطه گران را منعکس می‌کنند. به شما رسانه‌های غربی تاکید می‌کنم حقایق جمهوری اسلامی را بشناسید و به جوامع منتقل کنید.

او گفت که در اغتشاشات سال گذشته ظرف ۴۸ روز ۳۶ هزار دروغ در رسانه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تولید شد.

  •  

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دیدار اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا نیز اظهار داشت:

بزرگترین زندان زنان در آمريکا وجود دارد و بیشترین مادران دارای فرزند در زندان‌های آمریکا به‌سر می‌برند.

سید ابراهیم رئیسی گفت:

اخیرا در آمریکا یک خانم جوان با گمانه زنی مبنی بر سرقت از یک فروشگاه به دست پلیس آمریکا کشته شد که این یکی از ۱۲۰۰ نمونه‌ای است که در سال میلادی گذشته به دست پلیس آمریکا به قتل رسید. شما رسانه‌های آمریکایی چرا به دنبال روشنگری درباره جزئیات این قتل‌ها نرفتید؟

او گفت:

در حادثه سال گذشته و دختر خانمی که دچار حادثه شد تحقیقات پزشکی نشان داد که هیچ  ضربه‌ای به او از ناحیه پلیس وارد نشده اما آیا رسانه‌های غربی و آمریکایی حاضر شدند این واقعیت را بازتاب دهند؟

وی بیان کرد:

موضوع حجاب حقوق بشر فعالیت‌های هسته‌ای بهانه برای ضربه زدن به ایران مستقل است.

جنگ اوکراین و روسیه باید پایان یابد

او گفت:

جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌مخالف است و برای میانجیگری و پایان جنگ بین روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرده‌ایم. بیشترین پول و سلاح برای ادامه جنگ و درگیری بین اوکراین و روسیه از سوی آمریکا داده شده است همانند هزینه‌ای که در افغانستان خرج کردند. مالیات مردم آمریکا خرج پر کردن جیب کارخانجات اسلحه‌سازی برای جنگ افروزی شده است.

حاج قاسم اگر جلوی داعش را نگرفته بود، تروریسم سراسر اروپا را می‌گرفت

وی اظهار داشت:

نگاه ایران به رئیس‌جمهور سابق آمریکا نگاه به یک مجرم و قاتل است زیرا یک امتی را عزادار کرد و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه را به شهادت رساند. حاج قاسم اگر جلوی داعش را نگرفته بود، تروریسم سراسر اروپا را فرامی‌گرفت و اروپا نمی‌توانست یک شب آرام داشته باشد. باید رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک دادگاه عادلانه محاکمه شود.

از تحریم‌ و دشمنی با ملت ایران دست بردارید

او گفت:

توصیه می‌کنیم آمریکا از دشمنی و تحریم ملت ایران دست بردارد؛ تاکنون این دشمنی ها برایش سودی نداشته است. شما اندیشمندان بررسی کنید آمریکا در ۲۵۰ سال اخیرچند سال جنگ نداشته است. براساس بررسی‌ها آمریکا فقط ۲۰ سال را بدون جنگ سپری کرده است. آمریکا کشوری جنگ دوست است.

زندانی‌های مبادله‌شدۀ آمریکایی در ایران گروگان نبودند جرم کرده بودند

وی اظهار داشت:

واژۀ گروگان‌گیری برای زندانیان آمریکایی واژۀ درستی نیست. تمام افراد زندانی در ایران دارای اتهاماتی بوده‌اند و مرتکب جرم شدند. اگر تبادلی صورت گرفته و مجازات متهمان‌ اجرا نشده به‌خاطر نگاه انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان