نظام اسلامی در پی شادی مردم است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 16:27

نظام اسلامی در پی شادی مردم است

شماره: 21526
Aa Aa

قوه قضاییه باید با کسانی که اخبار وحشتناک را مطرح می‌کنند تا دل مردم بلرزد برخورد کند| ما با شادی و با نوروز مردم مخالف نیستیم| مسمومیت‌های دانش آموزان در مدارس کار سران اغتشاش است.

سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران؛
نظام اسلامی در پی شادی مردم است

سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت گفت:

بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مسجد جمکران رفتند. این تنها یک اعتقاد شیعی نیست بلکه یک اعتقاد بین‌المللی عالم است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او گفت:

باور داریم روزی ستمگران و ظالمان می‌روند و تنها مهدی فاطمه حاکم بر جهان خواهد شد. این باور دینی ماست، روزی خواهد رسید که از استکبار و دول استکباری خبری نخواهد بود. روزی خواهد رسید که از آمریکا خبری نخواهد بود، چه ما باشیم و چه نباشیم. روزی فرا رسید خواهد رسید که اسرائیل غاصب روی زمین نخواهد بود

خاتمی درباره مسمومیت‌های دانش آموزان در مدارس نیز گفت:

حادثه‌ای این روزها فراگیر شده است. روزهای اول فقط قم بود و الان همه شهرها را فراگرفته است. مسمومیت‌های پیاپی دانش آموزان مخصوصا در مدارس دختران صورت می‌گیرد. سران اغتشاش ۳ برنامه داشتند اولین آن آوردن مردم کف خیابان بود که به نوجوانان فریب خورده گفته بودند شما یک هفته کف خیابان بیایید کار نظام تمام است که شتر در خواب ببیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه. دومین اقدام جنگ مسلحانه بود که آذرماه فراخوان دادند که کسی هم نشنید. سومین کار هم ایذاء دائمی است در واقع آنها به دنبال اذیت کردن مردم ایران بودند و این مسمومیت‌های پیاپی پی در پی از مصادیق این اذیت و ایذاء است.

خاتمی افرود:

دشمنان ۳ هدف دارند. یک این که امنیت را از بین ببرند. هدف دوم رشد علمی و فرهنگی دانش آموزان است که دیدید بعضی جاها گفتند فرزندان‌مان را به مدرسه نمی‌فرستیم. سومین هدف هم اتهام‌زنی به نظام است که این کارها را به پای نظام بنویسند که این دروغ نخواهد گرفت‌. آن‌هایی که این کارها را می‌کنند اتهام‌شان افساد فی‌الارض است و مفسد فی‌الارض حکمش اعدام است.

او بیان کرد:

قانونش را ببینید و همین الان هم در حال اجرا است. ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی است. جرم شایعه‌افکنان در این رابطه جرم سنگینی است، آن‌هایی که در رسانه متدینین را متهم می‌کنند جرم سنگینی است. با کسانی که اخبار وحشتناک را مطرح می‌کنند تا دل مردم بلرزد قوه قضاییه باید برخورد کند. جنایت این جنایت‌کاران به فرزندان ملت گناه نابخشودنی است و از قوه قضاییه می‌خواهم با  کسانی که شایعه را چه در فضای مجازی و چه مکتوب پخش می‌کنند با قاطعیت برخورد کنند.

خاتمی گفت:

ما با شادی مردم نه تنها مخالف نیستیم بلکه نظام اسلامی در پی شادی مردم است. ما با نوروز مخالف نبوده و نیستیم منتها یک نوروز باشد. سنت‌های خوب نوروزی را پاس می‌داریم، تمیز کردن خانه و شهر، صله رحم از سنت‌های خوب اسلامی است. به جوانان می‌گویم دنبال شادی به عقل باشید. در چهارشنبه سوری که هنوز شروع نشده است عده‌ای جان خودشان را از دست داده‌اند این مراسم خردورزانه نیست. ان‌شاالله جوانان این سخن از دل برآمده را از دل خواهند شنید.

وی افزود:

مردم و مسئولین نگاه تکریم به شهدا داشته باشند. خانواده شهدا عزیز هستند. از بازماندگان شهدا هم می‌خواهیم حریم پدرهای‌شان را نگه دارند. رفتارشان رفتار فاخر باشد. خوب عمل کنید که پدرانتان در عالم برزخ باریک‌الله می‌گویند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان