همراهی ایران و عراق ابدی است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 7:03

همراهی ایران و عراق ابدی است

شماره: 25659
Aa Aa

جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق نشان داد از توانمندی‌های خود برای صلح و ثبات منطقه استفاده خواهد کرد| آمریکا برای جلوگیری از جنگ نیازی به تلاش ندارد؛ فقط باید ارسال کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در عراق؛
همراهی ایران و عراق ابدی است

علی باقری، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار وزیر خارجۀ عراق گفت:

پیوند بین دولت و ملت عراق هم به نفع امنیت و ثبات در منطقه است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی اظهار داشت:

ما این روزها داغدار از دست دادن دو شخصیت بزرگ ایران آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان هستیم و شاهد حضور هیأت‌های مختلف از مقامات عالی‌رتبه کشور برادر عراق برای تسلیت به دولت و مردم ایران بودیم. قدردان این حضور همدردی و همدلی از سوی دولت و ملت عراق با دولت و ملت ایران هستیم. این سرشت مناسبات برادرانه ایران و عراق است که در غم و شادی کنار هم هستند و باقی خواهند ماند.

او گفت:

دو ملت با ریشه، تاریخ و فرهنگ مشترک و دو ملت با سرنوشت مشترک هستیم و همراهی ما و همسویی و همبستگی ما ابدی است و این پیوند بین دولت و ملت عراق هم به نفع امنیت و ثبات در منطقه است و هم به نفع توسعه و پیشرفت در دو کشور ایران و عراق است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق نشان داد از توانمندی‌های خود برای صلح و ثبات منطقه استفاده خواهد کرد گفت:

آمریکا برای جلوگیری از جنگ نیازی به تلاش ندارد؛ فقط باید ارسال کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را متوقف کند. همهٔ کشورهای منطقه با تعامل و هم‌بستگی برای ساخت مرحله‌ای امن و باثبات کنار هم هستند و این صهیونیست‌ها هستند که نشان دادند اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتیِ منطقه به‌شمار می‌روند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان